Curaçao - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Karen Goor - WaarBenJij.nu Curaçao - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Karen Goor - WaarBenJij.nu

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

03 Januari 2016 | Nederland, Brunssum

Curaçao!

Nadat ik therapie heb gehad vorige week dinsdag. Heb ik besloten dat ik, net zoals in 2009, even het land verlaat. Gewoon om even tot mijzelf te komen, mijzelf terug te vinden. In 2009 ben ik naar India geweest. 7,5 week lang. In principe ook helemaal alleen, oké een groep van vrijwilligers om mij heen, maar als enige Nederlander. En ook al deelde ik een appartement, was ik toch meestal op mijzelf aangewezen. Natuurlijk waren de andere vrijwilligers heel lief, had ik goede en fijne contacten, leefde ik grotendeels van de dag samen met de groep. Toch was ik er met mijzelf. Eerste twee weken heb ik alleen maar gehuild, wilde ik naar huis. Toch wende het, voelde ik mij op den duur stukken beter. Toen werd ik op een gegeven moment ziek en kon ik alleen maar huilen dat ik weer terug naar huis moest. Maar toch, de reis naar het verre India, was een terugkeer naar mijzelf. Dit heb ik nu ook weer nodig, dus heb ik besloten, dat ik naar Curaçao vertrek. Helemaal alleen, 15 dagen op mijzelf aangewezen.

Maar wat zie ik er naar uit. Zondag 24 januari vertrekt mijn vliegtuig vanaf Schiphol om 13:05. Dan kom ik na 10,5 uur aan op het vliegveld van Curaçao! Daar moet ik een taxi zien te vinden, die mij naar The Ritz Studio’s wilt brengen. Daar heb ik een appartementje geboekt op basis van logies. Dus alleen slapen. Maar hé, ik heb een klein keukentje en een koelkastje. Dus ik ga de eerste dag gelijk eten halen om in elk geval 2 a 3 dagen uit te komen met ontbijt en 1 a 2 dagen voor de lunch en het diner. Want natuurlijk ga ik ook helemaal alleen dineren!

Er zijn een aantal dingen die ik sowieso wil gaan ondernemen. Ik wil met dolfijnen zwemmen, wil snorkelen, wil de cultuur gaan bekijken en vooral wil ik rustig aan doen. Mijn eigen dingen doen, duiken, maar zonder moeten.

Zoals jullie kunnen lezen, ga ik een enorm avontuur induiken! Hier heb ik echt heel veel zin in! Natuurlijk wordt het niet gemakkelijk, maar hé, wie ooit gezegd heeft dat het leven ‘a piece of cake’ zou zijn.. Heeft toch echt niet het leven meegemaakt zoals het (kan) zijn. Tegenslagen zijn niet te zuinig, maar dit is 1-0 voor Karen, voor het leven!

Genieten!!!
Liefs, Karen

• 03 Januari 2016 - 20:29

Lotta:

1-0 voor Karen, voor het leven! Veel plezier! :)

• 03 Januari 2016 - 20:55

Kim:

Gaaf! Hele goede stap. Veel plezier daar!

• 04 Januari 2016 - 06:05

Thijs Broer:

Heel veel succes en geniet van het mooie land.

• 11 Januari 2016 - 11:09

Jean:

Karen ik zou zeggen succes nog geen twee weken dan ga je al we zijn benieuwd hoe het je bevalt.