Zaterdag... Zika Virus? - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Karen Goor - WaarBenJij.nu Zaterdag... Zika Virus? - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Karen Goor - WaarBenJij.nu

Zaterdag... Zika Virus?

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

30 Januari 2016 | Curaçao, Curaçao

Als eerste heb ik vandaag geprobeerd een arts te spreken te krijgen. Wellicht hebben jullie gehoord en/of gelezen over het Zika Virus. Een nieuw virus die overgebracht wordt door muggen. Welgenoemd veelal de Tijger mug. Helaas, is het vandaag zaterdag en zijn de artsen wel te bereiken, maar zijn laboratoria niet open om bloed te prikken. Ik heb een arts gesproken via de telefoon en zij gaf aan dat ik maandag naar een huisarts moet gaan in Scharloo (de wijk waar The Ritz zit) en dan moet laten bloedprikken. Helaas vandaag dus nog geen duidelijkheid. Wel enorm vervelend, ik zit volledig onder de uitslag en het jeukt ontzettend. Daarnaast ook last van mijn gewrichten (wat ik niet meer had sinds ik hier kwam). Maar wat natuurlijk wel te linken valt aan de reuma. Ook was het advies om in het hotel te blijven en rust te nemen. Maar dat kan ik dan dus weer niet.
Dus ben ik naar de Hato Caves geweest. Grotten in de buurt van het vliegveld. Ik kwam om 13:55 ongeveer aan en om 14:00 zou een tour beginnen. Daar kon ik mooi aan deelnemen. Het was erg mooi om te zien hoe de natuur zijn werk doet daar. Stalactieten en stalagmieten die op een gegeten moment elkaar raken. Eerste kamer was met water, erg mooi. Dat water is helemaal stil en ruikt totaal niet vies. Dit komt omdat er geen insecten of dergelijke inzitten. Daarnaast hebben we nog een aantal kamers gezien. Een kamer heet de “fantasie” kamer. Dit omdat er door natuurlijke wijze fantasie beelden uitgekomen zijn. Zo lijkt er een ezelskop uit het ‘plafond’ te komen en een heksenneus. Zo lijkt het ook alsof er een piratenhoofd uit een steen komt. En een grote reus. Meest bijzondere was toch het, dat het lijkt alsof er een Madonna beeld op een ‘pilaar’ lijkt te staan. Dit zijn allemaal natuurlijke verschijnselen en je moet toch best veel fantasie hebben om alles te kunnen zien en te ontdekken. Maar wel heel mooi om te zien.
Uiteindelijk weer naar het hotel gegaan, met een jongen afgesproken en zijn we samen met nog een jongen uit Rio de Janeiro naar Zanzibar gegaan. Een strandclub met muziek, strand, bedjes, hangmatten en alcohol. Daar hebben we een taxi naar toe genomen. 30 dollar voor ons 3. De jongen uit Rio had alleen maar groot geld in dollars bij zich, dus die heeft ons het eerste rondje betaald. Ik had een colaatje gepakt. Daarna overgegaan op een piña colada. Een alcoholisch drankje met kokosnoot. Nou, niet mijn ding. Dus overgegaan op Mojito’s die waren zeer lekker. 2 daarvan gedronken en uiteindelijk nog een wijntje. Toen was ik behoorlijk teut. Hahaha, maar het was echt ontzettend gezellig. Later zijn we bij een eettentje vlakbij Zanzibar wat gaan eten, kipstukjes met barbecue saus. Jumm, maar erg weinig kip. We wilden na het eten weer terug naar Zanzibar, nou.. Die bleek om 12 uur al te sluiten. Dus.. Taxi opgebeld, die nam niet op.. Maar gelukkig stonden er nog een aantal taxi’s bij de uitgang te wachten totdat de feestgangers terug naar hun hotel willen.

Ik heb een leuke dag gehad. Morgen zwemmen met de dolfijnen.. Ben benieuwd!
Xxx