Zondag... Dolphin Swim! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Karen Goor - WaarBenJij.nu Zondag... Dolphin Swim! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Karen Goor - WaarBenJij.nu

Zondag... Dolphin Swim!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

31 Januari 2016 | Curaçao, Curaçao

Vandaag was het dan zover. Ik heb met de dolfijnen gezwommen. En wat was het ontzettend gaaf en ergens ook wel emotioneel. Telkens kippenvel en gewoon verwondering elke keer weer als ik ze mocht aanraken. Wauw!
Ik heb een aantal trucjes mogen doen met de dolfijnen. Zo mocht ik als eerst een van de dolfijnen vastpakken aan haar flippers. Dus mijn handen aan haar flippers.
Daarna gingen de dolfijnen rondzwemmen, moesten we met de dolfijnen meedraaien en meezwemmen en ondertussen mochten we over de rug bij de rugvin aaien.
Als tweede ‘truc’ kreeg ik een kus op mijn wang. Eng zo ontzettend lief en overweldigend. Mooie foto van gemaakt door de fotografe van het Sea Aquarium.
Telkens werd het omgewisseld . Dus trucjes dan weer zwemmen. Derde truc was ‘spetteren’ dan spetter je zelf met je handen in het water, komen de dolfijnen naar je toe, spetter je hun nat en zij spetteren van plezier ook. Echt geweldig.
De laatste truc kan ik niet zo goed uitleggen, ook omdat ik zelf niet helemaal meer weet wat het teken betekende. Ik moest ik elk geval met mijn hand eerst een stop teken geven. Daarna een ander teken, duim naar buiten en mijn wijsvinger naar onder wijzend. Maar daar reageerde de dolfijn niet op, ze had er geen zin in.
Op een gegeven moment kregen we ook duikbrillen, deze moesten we opzetten en de diepte in duiken. Dan gingen de dolfijnen met je mee duiken. Echt ontzettend gaaf, hoe dieper de diepte in, hoe leuker de dolfijnen het vonden. Ook heel mooi om dat ook de dolfijn van onder te kunnen bekijken.

Het was echt ontzettend gaaf! Na het zwemmen met de dolfijnen mochten we foto’s uitzoeken, tegen een bepaalde meerprijs natuurlijk. Maar dit heb ik wel gedaan. Je mocht namelijk geen camera mee het water in nemen. En omdat ik wel foto’s wil hebben als herinnering en om op te hangen in mijn appartement, heb ik er 4 uitgekozen op een USB stick. Dan kan ik ze zelf thuis in verschillende maten uitprinten.
Daarna nog even door het zeeaquarium gelopen. Een tour gekregen over haaien en roggen, snoeken en andere vissen. Het was voeder tijd, ook leuk om te zien. De uitleg kregen we in een speciale boot dat deels onder water raampjes heeft. Dan kun je het zee aquarium inkijken en bepaalde vissen ook zien zwemmen. Echt heel mooi om te zien allemaal.

Uiteindelijk ben ik in de middag Punda nog even in geweest. En in de avond had ik gezien dat er ergens een happy hour was met betrekking tot drank. De jongen uit het hotel was inmiddels in een Bed en Breakfast, maar we hadden afgesproken bij Mambo Beach om 18:00. Daar bij een restaurantje wat gegeten en nog even bij Mambo Beach het strand opgegaan. Daar had ik een Mojito gepakt, echt ontzettend lekker! Nadeel, daarna moest ik dus terug rijden naar het hotel. Maar ach, alles is goed gegaan ;)

Nou lieverds, tot morgen weer!

• 03 Februari 2016 - 09:57

Marjoleine:

Heerlijk! Geniet er nog van!