Maandag.. Huisarts - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Karen Goor - WaarBenJij.nu Maandag.. Huisarts - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Karen Goor - WaarBenJij.nu

Maandag.. Huisarts

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

01 Februari 2016 | Curaçao, Curaçao

Vandaag ook weer een rustige dag. In de ochtend gebeld (ofwel laten bellen) naar een huisarts in Curaçao. Dit vanwege het mogelijk dragen van het Zika Virus. Maar goed, de praktijken waren gesloten tot 14:00. Kon dan terug komen en zouden ze van de receptie weer bellen naar een huisarts. Dus terug gegaan naar mijn kamer, wat gelezen en geschreven en om 14:00 weer terug naar de receptie. Daar gebeld en een huisarts er aan gekregen. Ik kon vanaf 16:00 terecht. Dan was er een open inloop voor de praktijk.
Van de receptie wisten ze niet of ik daar kon pinnen dus snel even Punda in geweest, gepind (met de creditcard.. hoe STOM?!) en weer terug naar het hotel. Gedoucht en hoppa, in de auto naar de Oude Caracasbaaiweg 70. Daar waren ze in de straat aan de weg aan het werken, dus omrijden en omrijden. Auto kon ik niet voor de praktijk neerzetten, dus weer draaien en voor een fysiotherapie praktijk neergezet.
Dan kom je om 16:10 binnen bij de huisartsenpraktijk, ga je gewoon zitten. Want ja, je leest wel het briefje, maar je ziet niemand zitten van de assistentes. Blijkt dat je toch gewoon moet binnenlopen en de assistente moet aanspreken dat je er zit. Dus klachten verteld, zegt ze doorleuk.. Ja je hebt geen uitslag zo te zien. Nee joh, ik zat de dagen van te voren wel helemaal onder. Afijn, om 17:10 zat ik dan eindelijk bij de huisarts (alle andere gingen voor, want.. Wie het eerst komt…) Daar vroeg de huisarts (vrouwelijke arts) welke klachten ik had. Ook vertelde ik daarbij dat ik dus een NSAID neem (ontstekingremmende medicatie) die je niet mag nemen wanneer niet zeker is of je eventueel Dengue (knokkelkoorts, lijkt qua symptomen op Zika) hebt. Die moest ik onmiddellijk stoppen (ik nam hem gewoon door ook met deze wetenschap in mijn achterhoofd). Daarbij moest ik ook bloedprikken. Om te kijken of mijn bloedbeeld goed is en de CRP. Waneer deze niet goed is, is de kans op Dengue aanwezig. Dit bloedprikken kan dan morgenochtend bij het Zuikertuintje.
Ook voor Zika heb ik een bloedprik formulier meegekregen. Ben alleen benieuwd wanneer ik deze uitslag dan krijg. Want ja, morgen is het alweer dinsdag en als het langer duur dan 5 dagen, kan ik beter in Nederland terug naar de huisarts gaan.
Oh, en ik was dan 50 gulden armen. Als je dat omrekent naar Euro's betekend dit rond de 24 a 25 gulden. Ben benieuwd hoeveel het bloedprikken kost morgen..
Na dat ik bij de huisarts ben geweest, heb ik nog wat boodschappen gedaan. En.. Vanavond heb ik zelf gekookt. Aardappels heb ik niet gezien in de winkel, wel gewoon aardappels om te schillen, maar 5 kilo is wat veel.. Dus waren het kip schnitzels met worteltjes. Het heeft in elk geval gesmaakt.
Ik ga nu weer verder Netflix kijken, Switched at Birth. Een serie die in Nederland niet te zien is. Want het programma op Netflix is hier anders, aangezien in op een Curaçaos netwerk zit.

Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Welkom op mijn site, Tijdens mijn komende reis zal ik jullie op de hoogte gaan houden van mijn avonturen in Curaçao! Hier ga ik in mijn uppie heen. Beleef plezier met het lezen van mijn avonturen.

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 46274

Voorgaande reizen:

18 Juni 2019 - 26 Juni 2019

Curaçao

24 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Curaçao

04 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Terug naar India

22 Oktober 2011 - 06 November 2011

Rondreis Indonesië

23 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Vakantie Thailand!

21 September 2010 - 14 Oktober 2010

Vakantie naar Midden Amerika

30 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Karen in Jamkhed

Landen bezocht: