Zondagmorgen 26 juni 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karen Goor - WaarBenJij.nu Zondagmorgen 26 juni 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karen Goor - WaarBenJij.nu

Zondagmorgen 26 juni 2011

Door: Karen Miriam en Peter

Blijf op de hoogte en volg Karen

26 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

We beginnen al een beetje te wennen aan de warmte en de hoge luchtvochtigheid. Na het ontbijt vertrekken we om half 9 terug naar de kamer. We doen vandaag iets voor ons zelf. Om een uur of 12 vertrekken we met z’n drietjes naar het centrum. De hotelboy regelt een tuk-tuk. Die brengt ons naar t grootste winkelcentrum van Azie. Hij verteld ons halverwege dat hij even een stop maakt bij een kleding winkel want dan krijgt hij 5 liter benzine. Ja maar wij worden overladen met allerlei stoffen en pakken voor Peter. Ik voel me erg ongemakkelijk en wil eigenlijk meteen weer weg. Peter laat zich heel geduldig uitleggen hoe goed de pakken wel worden gemaakt en hoe mooi de kwaliteit van de stof wel is. Ik krijg het enigsinds benauwd. Wij willen geen pakken, overhemden en stropdassen. Wij willen gezellig winkelen en kijken naar al die nepkleding voor weinig geld. Haha precies andersom. Peter begint al te twijfelen. Wel mooi zo’n kostuum. Ja vind ik ook, zeker als je het ook draagt. Niet voor in de klerenkast te hangen zodat de motten worden gevoerd. (gebeurde ook met Peter zijn trouwkostuum). Eindelijk zijn we klaar en met veel moeite en eventueel een afspraak later krijgt Peter een kaartje van de zaak en vertrekken we na een ruim half uur uit de winkel. Eindelijk op weg naar de grote winkel van Bangkok. We waren opeens vrij snel bij de winkel. Volgens mij heeft hij een speciale omweg gemaakt voor ons. Had helmaal niet gehoeven hoor. W e shoppen een uurtje en het enige wat we kopen zijn erg lekkere donuts. Genietend van de donuts lopen we nog even door de shop. Het telt 7 verdiepingen en er is van alles te krijgen. Misschien komen we er nog eens terug. Weet niet of we op de terugweg nog een keer de kans krijgen om hier te shoppen. Er waren mooie blousen te koop van Ralf Laurens vooor 7 euro omgerekend. Koopje! We gaan op tijd terug opnieuw met de tuk-tuk. We kunnen ons in het hotel snel omkleden en vertrekken met de bus naar de travestietenshow. Eerst gaan we eten in een Brasiliaans restaurant. Het eten valt tegen. Vlees is droog en soms zelfs half rauw. Dan op weg naar de show. Zelf vind ik het niet zo geweldig, maar Karen vind het heel grappig. Al die vrouwen wat waarschijnlijk nu mannen zijn. En andersom. Na de show mogen er foto’s gemaakt worden. Karen gaat ook met een travestiet op de foto. Peter de reisleider verteld dat een operatie om totaal omgebouwd te worden van man naar vrouw net zo duur is als bij ons in Nederland een borst verkleining kost. De gezondheidzorg in Thailand is goed geregeld en de prijs is heel laag. Er komen mensen op vakantie om hier te genieten van de lage prijs. Wij gaan weer terug naar het hotel. Morgen vertrekken we uit Bangkok en gaan we naar het Noorden.