Donderdag 30 juni 2011. Fietstoch en BBQ. Bij Pete - Reisverslag uit Loei, Thailand van Karen Goor - WaarBenJij.nu Donderdag 30 juni 2011. Fietstoch en BBQ. Bij Pete - Reisverslag uit Loei, Thailand van Karen Goor - WaarBenJij.nu

Donderdag 30 juni 2011. Fietstoch en BBQ. Bij Pete

Door: Karen Miriam en Peter

Blijf op de hoogte en volg Karen

30 Juni 2011 | Thailand, Loei

We vertrekken lekker relex met de bus naar t volgende hotel. Van daaruit gaan we op ons gemak met de bus naar de fietsen en dan mogen we eindelijk op de fiets door de rimboe van de lokale bevolking. Lachen want de Thiase mensen zijn erg klein en wij zijn echt een flink stuk groter. Dus daar gaan al die reuzen op die kleine fietsen. Het zit niet echt lekker, maar is te doen. Onderweg hebben we enkele stops. De lokale bevolking vind het schijnbaar geweldig. Ze zwaaien uitbundig en wij zwaaien net zo hard terug. Wie kijkt nu naar wie? Bij de eerste stop gaan we kijken naar hoe een Thai’s gezin woont. Het is ene ouder echtpaar wat voor de lokale bevolking regelmatig kookt. Ze hebben voor ons ook enkele dingen gemaakt en we mogen proeven. De vis smaakt goed, maar zit vol met graat. Niet helemaal mijn ding. Karen hoeft niets te proeven die geloofd het wel. Een sigaret smaakt beter. Peter proeft ook van de vis en de groente. Vooral de groente is lekker pittig. Daar houden wij wel van. Het huis is eenvoudig ingericht. Meer als een bed een kast en koelkast staat er niet in. Ja potten voor de was te doen en een kookaparaat en enkele pannen. Na de stop gaan we weer verder op onze fiets. Even erna stoppen we opnieuw. We kunnen bij het lokale winkeltje iets kopen. Ja lekker een ijsje. Ik neem eer 2. Ik heb niet geluncht en kan dus wel 2 op. Peter wilt ook wel een hoorntje en Karen neemt een flesje fris. Daarna even over het lokale marktje. Karen ziet een leuk t-shirt en onderhandelt. Voor 200 bath is 5 euro wisselt het shirt van eigenaar. 2 Tevreden mensen. Opnieuw fietsen we weer verder. Onderweg nog enkele foto’s gemaakt Van hele grote vlinders. Uiteindelijk hebben we de 20 kilometer erop zitten en dan gaan we met de bus nog een stukje verder. Opweg naar de bbq. Maar we hebben nog een stoop! Als we uit het raam kijken zien we apen in de boom. Peter onze reisleider legt uit dat hier boven een tempel is waar de apen verblijven. Het zijn er wel meer als duizend. Ze vermeerdere zich snel omdat ze alle vrijheid hebben. Door de toeristen worden ze gevoerd. We mogen ze niet aaien, maar wel voeren. De apen horen de bus komen en komen langzaam onze kant op. De chauffeur en de Toy ( thaise reisleider) hebben fruit voor de apen. We kijken onze ogen uit. Het worden steeds meer apen. Overal waar we kijken zien we apen. Ze verdringen elkaar om iets van het fruit te bemachtigen. Als ze iets in handen hebben gaan ze er snel van door. Als er een flinke hoeveelheid tegelijkertijd word gegooid vliegen de apen over elkaar heen en hoor je de apen flink schreeuwen. Wij kunnen foto’s maken en ik maak een filmpje. Karen geniet van alle apen. En zij heeft natuurlijk weer een aap aan haar jurk hangen. Ze vind het maar eng. Gelukkig laat hij los als zij het fruit van zich af gooit. Jammer genoeg moeten we weer door naar de bbq. We hadden wel willen blijven kijken naar die gekke apen. Als we bij de boerderij aankomen mogen we met de tractor mee. We gaan in 2 groepen. Als wij aan de beurt zijn kruipen we achter op de kar en gaan we ongeveer 1.5 km op weg naar de bbq. We krijgen uitleg over de gang van zaken op de boerderij. Deze ligt dus echt in de rimboe. Een Nederlandse man met een Thaise vrouw. We krijgen alles te zien. Ze hebben geen stroom, alles gaat op de gewone maner. Ze verbouwen ananas, ijzerbomen, koffie, papaaia, caselnoten. Na de rondleiding gaan we aan tafel zitten. Ik hoor opeens dat peter zegt nee wij komen uit Brunssum maar Miriam komt wel uit Hoensbroek. Ik hoor mijn naam en vraag wat er is. Ik begrijp dat Peter onze gastheer uit Hoensbroek komt. Ik vraag waar hij dan woonde. Ja hij was geboren In Amstenrade en was met 2 jaar naar de Marijkestraat in Hoensbroek verhuisd. Haha dat heet nu Christinastraat. Maar hoe heet je dan met de achternaam? Peter de Ruijter. Ja maar die kan ik wel. Hij woonde enkele huizen verder als ik. Ik kan me nog wel dingen herinneren van vroeger over hem. Hij had enes met de carnavals optocht mee gelopen “Pappie loop toch niet zo snel”. En peter werkte vroeger op t reisbureau in Hoensbroek. Ja we hebben nog wat oude herinneringen opgehaald. Grappig ga je zo ver op vakantie en kom je je buurjongen tegen. Ja heel bijzonder. Zullen ze thuis ook wel grappig vinden. Peter is zo oud als onze Ien (mijn zus). De bbq is trouwens heerlijk. Ze hebben heel goed hun best gedaan. Iedereen is het er mee eens was een geslaagde dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Welkom op mijn site, Tijdens mijn komende reis zal ik jullie op de hoogte gaan houden van mijn avonturen in Curaçao! Hier ga ik in mijn uppie heen. Beleef plezier met het lezen van mijn avonturen.

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 46377

Voorgaande reizen:

18 Juni 2019 - 26 Juni 2019

Curaçao

24 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Curaçao

04 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Terug naar India

22 Oktober 2011 - 06 November 2011

Rondreis Indonesië

23 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Vakantie Thailand!

21 September 2010 - 14 Oktober 2010

Vakantie naar Midden Amerika

30 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Karen in Jamkhed

Landen bezocht: