Maandag en dinsdag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Karen Goor - WaarBenJij.nu Maandag en dinsdag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Karen Goor - WaarBenJij.nu

Maandag en dinsdag

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

26 Januari 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon bini,

En inmiddels is dag twee al voor de helft voorbij.

Eerst nog even een recap over gisteren. Gisteren kwam de host van Kras/Tui langs. Bij hem heb ik twee excursies geboekt. Klein Curaçao, daar ga ik morgen (woensdag heen) en Struifvogel farm. Daar ga ik vrijdag heen. Gisteren ben ik naar Punda gereden met de auto. Een leuk stadje met wat winkeltjes, eettentjes en kraampjes. Niet heel veel te doen voor mijn gevoel, maar wellicht heb ik een verkeerd gedeelte bezocht. Ik heb voor mijzelf 2 t-shirts gekocht met I <3 Curacao en een met een schildpad erop. Voor Thijs heb ik een nummerplaat van een auto gekocht, omdat hij mij dat had gevraagd voor ik op vakantie ging. Ook heb ik bij de McDonalds een happy meal en een milkshake gegeten. Die milkshake was een grote variant. Toen die op was, was ik toch behoorlijk misselijk.
Nadat ik terug kwam uit Punda ben ik even op bed gaan liggen, ik had een powernap nodig, was helemaal gesloopt. Voordat ik in slaap viel, nog een zak chips leeggegeten. Ik durf etenswaren (dus chips etc.) niet open te laten liggen op mijn kamer, lichtelijk bang voor kakkerlakken. Niet dat ik er al een ben tegengekomen, maar je weet maar nooit.
Na de powernap ben ik bij het zwembad gaan zitten, gezellig gepraat met de eigenaar van The Ritz en een cola’tje gedronken. Erg gezellige man, ik merk dat ik best open sta voor gewoon een praatje of een gezellig contact.
Rond kwart voor 7 een ‘The Ritz Burger’ menu gegeten, met friet en een hamburger. Erg lekker, alleen was het na alle ‘vreterij’ vandaag behoorlijk veel.
Om half 8 startte er een film bij het zwembad. Deze heb ik niet meer volledig afgekeken, was echt gesloopt. Het weer is heerlijk, maar de temperaturen ben ik niet gewend, waardoor ik merk dat ik sneller vermoeid ben dan in Nederland. Wel heb ik op het gebied van reumatische klachten hier veel minder last!

En dan vandaag, om half 9 ben ik opgestaan, heb ik mij brinta gemaakt en mijn spullen bijeen gepakt om naar de dierentuin te gaan. Welke ik overigens niet heb kunnen vinden. Ik ben uiteindelijk bij het Sea Aquarium uitgekomen. Daar heb ik een dolfijnen voeding moment gezien en een dolfijnen trainingshow. Echt heel erg gaaf. Veel foto’s gemaakt van de show. Ook mooie vissen gezien en lobsters. En natuurlijk… Flamingo’s heeeel gaaf! Ook mee op de foto geweest. Hoe cool is dat? Het was heerlijk, wel ook weer heel vermoeiend. Maar zeker de moeite waard.
Terugweg was even onhandig, alle kanten uitgereden, behalve de goede. Maar uiteindelijk vind je hier hoe dan ook de weg weer terug. Op de terugweg naar het ‘Zuikertuintje’ geweest. Een shopping mall met wat winkeltjes en eetgelegenheden. Wel leuk om te zien, niets gegeten verder. Hoewel, wel een slushpuppy ijsje. Ik had zin in iets kouds en dit verkochten ze bij de jamin daar. Ook zoute en zoete poeder gekocht, likpoeder.
Terug bij het hotel aangekomen, even wat gegeten. Twee broodjes met boter en salami. Daarna maar weer even een powernap. Komt ineens iemand van het hotel binnen. Die wilde mijn kamer komen schoonmaken. Nou, dat hoefde niet nu. Dat mag morgen wel weer. Ik schrok ervan wakker en ook maar even wat eten. Wat foto’s naar het thuisfront gestuurd en gebeld met mijn vader en broer. Ook even tegen mijn kleine verwende vogel gepraat. Thijs zei, “je moest haar kop eens zien”
Kiko snapt er natuurlijk niks van. Dikkie en Bart op de achtergrond hard aan het fluiten. Zullen de buren blij mee zijn, haha… Maar ach, moet kunnen!
En nu, nu zit ik bij het zwembad, ga zo een cocktail bestellen en heerlijk relaxen.

Tot morgen!
Dikke kus, Karen