Terug uit Pune - Reisverslag uit Jāmkhed, India van Karen Goor - WaarBenJij.nu Terug uit Pune - Reisverslag uit Jāmkhed, India van Karen Goor - WaarBenJij.nu

Terug uit Pune

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karen

04 Oktober 2009 | India, Jāmkhed

Heeeey

ik heb een aantal geweldige dagen in Pune gehad. We zijn de middag dat wij aankwamen in Pune, na een verschrikkelijke reis met de jeep. Aangezien de wegen hier heel erg slecht van staat zijn. Bij aankomst in het National Hotel hebben wij onze spullen gedropt en zijn we een restaurant op gaan zoeken om te luchen. Hier had ik mij een piza besteld. Daarna hebben wij een riksja genomen naar een museum. Een museum met allerlei verschillende objecten die meestal met het het geloof te maken hebben. Dan heb ik het over Bhoedisme en Hindoeisme. Ook kon je er kleding van vroeger bekijken, en een soort knuffelpaard (heel groot) en wapens van de oorlog hier en muziek instrumenten. (ook een viool, maar in erg slechte staat.) Daarna zijn we met een riksja naar de dierentuin geweest. Echt super leuk, daar olifanten gezien, en apen en echter vanalles! Antilopes :). Dit was de eerste dag grotendeels we zijn in de avond naar Flags geweest dit was een (ZEEEEER duur...) Maar het was een gewldig restaurant, ook hier heb ik weer pizza genomen. die overigens wel heerlijk was. In de avond zijn we naar een light show geweest, het ging over hoe Pune opgebouwt is en over dat de stad werd aangevallen door andere mensheid. Wel interessant maar wel erg verwarrend door alle namen. Toen wij terug kwamen in het hotel ging Jenny zich douchen en ik en Claudia waren aan het praten opeens had ze zoiets, 'oh my god' en ze staat op en trapt een Kakkerlak door. BAAAAAAAAAAAAAAAAH Het was de eerste keer in mijn leven dat ik in real-life (dus niet in de dierentuin) heb gezien. Daarna waren we constant aan het kijken waar ze vandaan kwamen, uiteindelijk een tas gevonden met rotzooi (lge chipszakken etc.) van o.a. mij. Daar kwamen nog 2 kakkerlakken uit, Echt Brrrr ik vind die dingen zo eng en vies. Ook niet erg lekker geslapen aangezien ik bang was dat er een in mijn bed zou belanden ofzo.. Gisteren zijn we vroeg opgestaan en hebben wij de hele dag geshopt! Echt super leuk, ik heb boeken gekocht wel alles engels maar het lezen gaat redelijk. En kleding, een aantal t-shirts, truitjes, broeken en sjaals. En ook nog een belletje :). en een Punjab jurk. Ééééén.... Ik heb in een dierenwinkel 2 dwergpapegaaitjes gekocht met kooi en voer. Een heet Gijsje, en de ander weet ik nog niet (iemand sugesties?) Gisteravond zijn we in een Jazz restaurant gaan eten, waar ik samen met Eddy een waterpijp gedeelt heb. Met mint/tabaco flavour. Erg lekker en verfrissend moet ik zeggen. En het was gewoon leuk om te doen :). Was een hele leuke avond, heb franse frietjes en griekse salade gegeten. En daarna zijn we weer terug gegaan naar het hotel, uitgeput maar wel een leuke dag gehad. En vandaag zijn we ook weer vroeg opgestaan en naar een duitse bakkerij geweest en naar een 'hippie' winkel. In de bakkerij heb ik 2 brownies gegeten en een glas met watermeloen sap en een bananen milk shake. Daarna hebben we een riksja gepakt naar het Ghandi Memorial Centre. Erg interessant, een aantal foto's gemaakt. Op de plek waar een gedeelte van zijn as lag en van zijn vrouw voelde ik wel aanwezigheid van 'spirits' dat was niet heel prettig. maar je raakt er met de jaren aan gewend. Daarna is een gedeelte van ons naar de Boutanical Gardens gegaan en de andere helft zijn we naar de winkels gegaan omdat we nog een aantal dingen wilde hebben en die niet in Jamkhed kunnen kopen. Hier ook weer geslaagd. En zijn we naar de *vraagt om drum begeleiding* Mc Donalds gegaan, 2 chickenburgers gepakt, frietjes, cola en een chocolade milkshake. Enorm lekker! Ook dit vind je niet in de buurt van Jamkhed. Nadat zijn wij opgehaald door de Jeep (onze spullen hadden we er al ingedaan.) En terug gereden naar Jamkhed ook weer een Highway To verschrikkelijkheid. In Pune zijnde wegen redelijk stevig maar zodra je 100 meter buiten Pune bent is het weer dezelfde 'rommel' als richting de rurals area's. Maar goed, er valt mee te leven hier.

Voor nu, ik ga stoppen en mijn bed opruimen, en dan slapen..

Liefs

  • 04 Oktober 2009 - 17:43

    Je Liefste Zus:

    Sjonge zeg jij hebt in 1 weekend gegeten voor een hele week ahahha!! Zou ik ook hebben gedaan denk ik hoor.....

    Was weer leuk om te lezen.. Ondanks dat ik net alles live gehoord heb.. Maar nu snap ik de ontbrekende woorden hahaha je snapt wel wat ik bedoel.. (fijne Skype verbinding he)
    Bel je dinsdag weer....

    Dikke kus.....

  • 04 Oktober 2009 - 17:49

    Judith:

    Leuk die waterpijp foto hahahaha

  • 05 Oktober 2009 - 15:43

    Mam:

    Hoi Karen, Leuk verhaal. Kan me goed voorstellen dat jullie genoten hebben. Ik hoop dat je deze week ook in het ziekenhuis of op t schooltje aan de slag gaat. Heb je ook afleiding he. Kun je denk ik nu wel gebruiken, nadat ik jou ook het slechte nieuws heb verteld. Verder hoop ik dat t beter gaat met de broer van Shoba. Tot horens, veel liefs mam

  • 06 Oktober 2009 - 18:35

    Ineke:

    Hee meissie :)

    Vind de foto van jou met de waterpijp leuk , ziet er erg grappug it.

    Ik denk aan je :)

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Welkom op mijn site, Tijdens mijn komende reis zal ik jullie op de hoogte gaan houden van mijn avonturen in Curaçao! Hier ga ik in mijn uppie heen. Beleef plezier met het lezen van mijn avonturen.

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 46295

Voorgaande reizen:

18 Juni 2019 - 26 Juni 2019

Curaçao

24 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Curaçao

04 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Terug naar India

22 Oktober 2011 - 06 November 2011

Rondreis Indonesië

23 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Vakantie Thailand!

21 September 2010 - 14 Oktober 2010

Vakantie naar Midden Amerika

30 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Karen in Jamkhed

Landen bezocht: