Afgelopen dagen - Reisverslag uit Jāmkhed, India van Karen Goor - WaarBenJij.nu Afgelopen dagen - Reisverslag uit Jāmkhed, India van Karen Goor - WaarBenJij.nu

Afgelopen dagen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karen

09 Oktober 2009 | India, Jāmkhed

Namaste iedereen

Ik wil allereerst voor mijzelf maar ook voor mijn familie een nagedachtenis geven aan Tante Willy. Een tante van mijn vader, maar een super liever oma voor mij en mijn broer en zus. Lieve Tante Willy, ik weet dat jij trots op mij was dat ik deze reis gestart ben, ik zal ook doorzetten voor jou maar ook voor Rob. Dank je dat je altijd voor ons maar eigenlijk voor iedereen klaarstond.
Hopelijk rust je nu uit, en ben je boven opgevangen door iedereen die jou liefheeft..

Liefs



Hoe moet ik mijn eigen blogje beginnen? Ik vond het moeilijk dat ik zelf niet bij de dienst kon zijn gisteren maar ik was er in gedachten wel bij. Een wierookstokje opgestoken rond het tijdstip dat de dienst begon.
Ik heb de afgelopen dagen veel gerust gister middag voor t eerst naar de les gegaan deze week. Mijn lichaam is volledig uitgeput maar ook mentaal is het even moeilijk qua energie. Gistermiddag was ook een erg moeilijke opdracht met Personal Development. We moesten mediteren althans mediteren met visualiseren. Dit houd in dat je je ogen dicht doet, en op je ademhaling let, niet teveel want dan gaat je concentratie alleen maar daar naar toe. Dan gaat iemand praten en ga je die dingen je visualiseren dus voorstellen en een beeld erbij vormen. Dit ging gisteren over dat je een heilig gebouw inloopt. En je hoort ook muziek met ‘heilige’ tekst. Je ziet mensen die je kent en er zijn bloemen, boeketten. Dan loop je een zaal in, en plotseling besef je je dat je op een begrafenis bent. Je ziet een kist staan, en zodra je erheen loopt herken je steeds meer mensen. Dan werp je een blik in de kist en je ziet jezelf liggen.
Nou ik had mijn ogen alweer geopend toen we een heilig gebouw moesten inlopen dit deed me al teveel omdat gisteren dan ook de dag was.. Uiteindelijk moest je je ook voorstellen dat er een leraar of collega iets over je vertelde, wat zou je dan graag willen dat iemand over je verteld.. En een vriend of vriendin. En een van je verwanten. Wat zou jij willen dat aan jou herinnerd werd, welke waarden wil jij dat mensen jou herinneren? Enz enz. Gewoon een enorm moeilijke opdracht. Nadien werd gevraagd om in tweetallen dit te bespreken. Maar Shobha had wel in de gaten dat ik niet had meegedaan en vroeg mij of ik het met haar wilde bespreken, maar in eerste instantie wilde ik even niets, uiteindelijk toch samen wat gepraat en heb ik ook uitgelegd wat er aan de hand was en waarom ik dus zo reageerde.. en ook over nog van alles en nog wat gehad. Wel even gezellig.
Verder zei ze dat Kaat graag met mij wilde praten, en wanneer dit voor mij oké was. Nou dat wild eik dus vandaag na de les.

Dit is even een stukje uit een MSN gesprek met mijn allerliefste en eeniiiiiigeee zusje <3

vanmiddag naar school geweest, een presentatie van iemand uit de groep en personal development over motivatie. Wel een fijne opdracht, over wat motivatie is en waar het door word veroorzaakt of ja wat men gemotiveerd maakt, welke punten spelen mee bij motivatie? Wij moesten opschrijven waar men door gemotiveerd raakt. Een andere groep moest een drama doen over ‘wel gemotiveerd’ en ‘niet gemotiveerd’. En een groep had opgeschreven (ik weet even niet meer wat… -_-“ )
Na de klas ben ik met Shobha mee gegaan naar haar huis waar Kaat was en even met Kaat gepraat. Daarna gingen we naar het ziekenhuis omdat er een meisje van het dak op een boerderij was uitgegleden en op de grond terecht was gekomen. Ze was op het dak om de kraan van een watertank dicht te draaien. Er waren röntgen foto’s gemaakt die ik ook mocht bekijken. Hier was in eerste instantie niets op te zien. Dus moesten er nieuwe foto’s gemaakt worden die later bij Shobha zouden worden thuis gebracht.
We liepen weer terug naar Shobha’s huis, en op de terug weg kwamen we een moeder tegenmoet met een baby’tje van een maand op haar arm aanlopen. Dit baby’tje had al een longontsteking gehad en heeft nu ook nog eens de swine-flu. Het baby’tje ademde al sinds zondagavond erg moeilijk en soms met een aantal seconden tot minuten minimaal maar ze kwamen er nu pas mee naar het ziekenhuis. Nou dan zou je die ouders toch ook wat aan willen doen, als hun ziek zouden zijn hun probleem die kunnen voor zichzelf kiezen maar een baby van een maand die kan nog niet spreken en kan er ook niet over praten. Bovenal was het kindje ook nog eens erg ondervoed en ook veel te klein. Zelf al is het pas een maand dan moet het ook al wat zijn aangekomen in gewicht. De moeder met de baby naar het ziekenhuis, had Shobha gebeld naar de dienstdoende arts dat als er complicatie zou zijn er meteen mochten intuberen. Of dit uiteindelijk nodig was weet ik niet maar met het baby’tje gaat het nu wel beter.
Nou toen we binnen zaten Kaat en ik een hele tijd zitten praten kwmaen ze intussen ook nog met de nieuwe röntgen foto’s de schouder van het meisje is gebroken maar hier kan vaak niets aan gedaan worden, en ze wilden nog weten want dat was onduidelijk doordat de darmen vol lucht zaten dus morgen een nieuwe foto om te kijken of ze haar heup gebroken heeft. Echt erg dat meisje is 17 en is al getrouwd geweest en de man heeft haar verlaten toen die op het land moest gaan werken.
Daarna hebben Kaat en ik nog gesproken over Jamkhed en over de dorpen en hoe deze communicatie met elkaar hebben etc. Ook gaat Kaat mij een aantal huizen laten zien die door CRHP opgebouwd zijn. Deze huizen worden op de naam van de vrouw gezet zodat de kans er niet is dat de man de vrouw het huis uitzet als de man weg wilt dan weet die de deur te bereiken. Dit gebeurd hierdoor dan ook een stuk minder.
Uiteindelijk door Kaat uitgenodigd om daar te blijven eten (dit ook aangenomen natuurlijk haha). Dr. Arole was zelf niet aanwezig dus hadden we een vrouwen avond daarzo. Wel gezellig :) het eten was lekker. Shobha schepte nog extra vlees op.. met als woorden aangezien ik zei ‘it’s enough’ ‘No you need this for your health..’ waarop Kaat zei: ‘Oh on Docter Shobha’s prescribtion..’ Tja.. dan moet het maar he. Nee ik heb extra medicatie erbij gekregen omdat aan de zijkant van mijn lip mijn mondhoek kapot is dit waarschijnlijk komt vanwege een tekort aan vitamine B. Dus heb B-complex gekregen en een anti-biotica omdat de piercing op mijn pols ontstoken is. Dus we zullen zien heb voor 5 dagen de medicatie gekregen en dan kijken of het beter is. Ik hoop het wel.

Maar goed op aanvraag van Ineke ga ik mijn logje nu plaatsen

Liefs, Karen


Ps' Met behulp van Ineke heeft ook de ander dwergpapegaai een naam: Shiva

PPs' 141 dagen nu!

  • 08 Oktober 2009 - 20:01

    Je Allerliefste Zus :

    Hahaha!!!

    Nou eindelijk heeft dat andere gevogelte dan ook een naam gekregen en is Gijsje niet meer alleen!!!

    Denk ook aan de Nestosyl ofziets he.. Smeer maar fijn op die pols... Mss helpt dat ook een beetje...

    Ps Top 141!!!!

    PPs: Bel je morgen weer he...

    PPPs Hvj xxx


  • 09 Oktober 2009 - 06:06

    Else:

    meid!
    141 dagen, super super super goed! ik ben trots op je :)!
    ik snap dat de opdracht moeilijk was, en daarom vind ik het ook top dat je je grens heb aangegeven en dat je dus niet mee heb gedaan!
    sterkte met je ontstekingen hier een daar.
    ik spreek je nog op msn/telefoon

    knuff, love you! <3

    xx

  • 10 Oktober 2009 - 15:08

    Mam:

    He supermeid. Wat goed he 141 dagen nu al weer 142. GEWELDIG! En leuk de namen van je vogels. Heerliijk. Hoe vond shoba de vogels? en hoe reageert de papagaai erop. ps ik mis dikkie ook wel af en toe. dikke knuffel van pap en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Welkom op mijn site, Tijdens mijn komende reis zal ik jullie op de hoogte gaan houden van mijn avonturen in Curaçao! Hier ga ik in mijn uppie heen. Beleef plezier met het lezen van mijn avonturen.

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 46410

Voorgaande reizen:

18 Juni 2019 - 26 Juni 2019

Curaçao

24 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Curaçao

04 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Terug naar India

22 Oktober 2011 - 06 November 2011

Rondreis Indonesië

23 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Vakantie Thailand!

21 September 2010 - 14 Oktober 2010

Vakantie naar Midden Amerika

30 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Karen in Jamkhed

Landen bezocht: