Vertrek uit Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karen Goor - WaarBenJij.nu Vertrek uit Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karen Goor - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Amsterdam

Door: Karen Miriam en Peter

Blijf op de hoogte en volg Karen

23 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Shit zeg wat is het nog vroeg. Maar om 7 uur staat Thijs voor de deur hij brengt ons naar het station in Sittard. Nog snel de laatste spullen in de koffers. Kaartjes voor de trein gekocht en toen met de trein richting schiphol. In Eindhoven moesten we overstappen. Nog een heel gedoe met de koffers handbagage en nog meer in de trein uit de trein en weer in de trein. We hebben weer aardig wat bij ons. Verschillende camera’s en ook Karen heeft haar eigen camera. Peter weet nIet wat allemaal in zijn koffer zit. Boeken snoep lekkere dropjes. Op schiphol Konden we meteen verder en de pascontrole dan kregen we onze kaartjes. Even zweten, hebben we misschien toch te veel kilos’s? Het valt mee, we hebben nog 2 kilo over. Komt goed uit, want we kunnen nog enkele boeken kwijt en houden weer wat kilo’s over zodat we op de terugweg ook nog iets kunnen kopen. Nog eens door de taxfree maar konden niets voor onze gading vinden. Nou ja in Thailand zal nog genoeg te krijgen zijn. We laten ons verrassen. Eindelijk mogen we naar de gate. Het staat er flink vol en iedereen is netjes aan het wachten. Bijj de douane vraagt iemand aan Karen of ze geen laptop in de zware handbagage heeft. Nee hoor van alles maar geen handbagage. Nog even doorlichten en we mogen door naar t vliegtuig in. De handbagage wordt niet gewogen. Pffffff gelukkig want dat was echt meer als mocht. Zeker 10 kg. Maar mijn koffer weegt al meer als 5 kg. Lekker met z’n drietjes naast elkaar. We krijgen genoeg drankjes en eten . Ondertussen proberen we tussendoor ook nog even te slapen. Lukt niet goed. Je merkt toch dat in zo’n vliegtuigstoel niet echt lekker zit, ligt, hangt. Gelukkig we gaan landen, kunnen we eindelijk aan onze reis beginnen na bijna 11 uur vliegen. Thailand here we are. Als we de koffers gepakt hebben lopen we door op zoek naar de reisleider. Tot onze verbazing is het Peter (de reisleider van de rondreis China). Karen en ik hadden het er tijdens de voor bereidingen nog over gehad. Grappig ook hij vond het weerzien erg leuk. Naar het hotel met de bus, dat duurt nog ongeveer een klein uur. Een mooi hotel waar we drie dagen blijven. Vanmiddag vertrekken we om 12 uur naar Bangkok en gaan we een tempel bezoeken en ’s avonds naar het hoogste hotel in Bangkok en gaan daar op de hoogste verdieping eten en natuurlijk ook foto’s maken en genieten van het uitzicht.
Einde eerste dag nacht.

• 04 Juli 2011 - 13:04

Astrid:

dat klinkt allemaal veelbelovend! Een hele fijne vakantie