Zaterdagmorgen 25 juni 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karen Goor - WaarBenJij.nu Zaterdagmorgen 25 juni 2011 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karen Goor - WaarBenJij.nu

Zaterdagmorgen 25 juni 2011

Door: Karen Miriam en Peter

Blijf op de hoogte en volg Karen

25 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Gaan opnieuw naar een tempel bezoeken. Daarna gaan we door naar de lokale markten kijken. Op zoek naar de lokale groenten, fruit, vlees en vis. Niet alles ruikt even lekker. Soms moet je door je mond ademhalen. Ook worden er kleren en electronica verkocht. Karen en ik zien op een prullenbak een fel gele rups met heel veel haren zitten. Dat is een mooi om ook aan de groep te laten zien. Dus ik pak een blad en schuif hem met een stokje over naar t blad. Gewillig kruipt hij al naar t blad toe.. Karen en ik lopen langzaam om hem maar niet te verliezen naar de groep die ondertussen al een stuk verder is. De Thai beginnen te roepen en schreeuwen van opruimen gooi weg. En wijzen naar onze rups. Dan beginnen ze heel hard te krabben op hun arm en roepen steeds weer. Maken gebaren van weggooien. Wij lachen en lopen weer verder. Steeds opnieuw horen en zien we de zelfde gebaren. Bij de groep aangekomen horen we van Peter de reisleider dat het een zeer giftige rups is. Die wanneer je hem op je arm krijgt het zelfde effect heeft als bij ons de processie rups. Karen en ik zetten hem uiteindelijk op een struik. Omdat we naar het paleis gaan moeten we aangepaste kleding armen voor een deel bedekt en de knieen bedekken. Het ziet er allemaal goed uit ziet. Veel goud, bloemen en belletjes aan de daken. Verder ook veel olifanten, in steen van buxus met kleur enz. Hier en daar vind je overal kleine altaartjes. Deze worden vol gezet met bloemen, fruit, en andere dingen. Nadat we het paleis hebben bezichtig gaan we met de boot verder. De boot brengt ons tussen de huizen door. Het lijkt wel een beestje het Venietie van Thailand. Verschillende varanen liggen gezellig langs de kant van de rivier. We spotten er zeker een stuk of 20. De Thai hebben weinig in huis staan. Ze verhuizen regelmatig waardoor ze ook weinig spullen hebben. Ook zwemmen de Thai in het modderige rivier water. We krijgen brood om de grote meervallen te voeren. Zo kunnen we foto’s maken. Ze zijn inderdaad flink groot. Na de lunch vertrekken we naar t hotel zodat we om half 6 klaar staan voor naar een theatervoorstelling over de cultuur van Thailand te gaan. Er zijn olifanten aanwezig die we mogen voeren en je kunt ook nog een ritje maken op de rug. De show is heel mooi, en kleurrijk. Vertelt het verhaal van de geschiedenis van Thailand. Door de eeuwen heen. Karen heeft bamboe gekocht om de olifant te voeren. Ze vind het prachtig, is niet bang. Als je naast zo’n olifant staat zie je hoe groot ze zijn. Het mooist van vanavond vinden we toch de olifanten. Opnieuw een lange dag en we zijn alle drie moe. Blij dat we met ene kop koffie in bed liggen. Snel slapen, morgen opnieuw weer vroeg op.