Woensdag 29 juni 2011 - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Karen Goor - WaarBenJij.nu Woensdag 29 juni 2011 - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Karen Goor - WaarBenJij.nu

Woensdag 29 juni 2011

Door: Karen Miriam en Peter

Blijf op de hoogte en volg Karen

29 Juni 2011 | Thailand, Khon Kaen

Vroeg op vandaag. Om half 6 gaat de wekker. Pfffffffffff wel weer vroeg vandaag. Slaperig staan we alle drie op om ons te douchen en het ontbijt te nuttigen. We vertrekken op weg naar de fruit markt. Hier zien we veel fruit wat in Thailand groeit en we kunnen meteen ook fruit kopen. Enkele fruitsoorten kunnen wij al van Costa Rica. Zoals het drakenfruit. We kopen eea en nemen het mee de bus in. We gaan vandaag na een korte stop voor de koffie naar het restaurant. Piami restaurant is een mooi restaurant waar veel stenen olifanten staan. Verder is er een vijver met een kleine waterval en staan mooie planten waaronder orchideen overal in de tuin en rondom de vijver. Na de lunch die uit boilonsoep met wat groente, rijst, vlees met pittige saus, kip gebakken met zoetzure saus, groenten in saus en fruit annaas, watermeloen en papaya als dessert. Hier zit weinig variatie in gaan we naar de tempel toe.
Deze tempel ligt op ongeveer de helft van de reis van vandaag. Dus de eerste 150km hebben we voor vandaag erop zitten. De tempel is gedeeltelijk vervallen maar nog heel mooi. Als je komt aanlopen heb je een gigantische doorkijk tot het achterste gedeelte van de tempel. Ik heb aardig wat foto's gemaakt. Karen kom ik onderweg tegen en die is ook druk bezig met foto's te maken. Ze had een kikker gezien een minnie. Haha bleken er een hele hoop te zitten. Wel grapig. We moeten nu doorlopen, want we moeten terug in de bus. Nog ruim 1 uur en dan zijn we bij t volgende hotel. Charoenthani hotel. Ook een goed hotel. Er was een leuk marktje waar we nog even overheen liepen. In de avond met enkele samen peking eend gaan eten. Viel wel tegen. Erg weinig. Enkele van de groep hadden na t dinnee nog honger en waren naar de mac donald gelopen. Was nog een aardig stukje vanaf het hotel. Kwamen ze daar aan was hij net dicht. Dus dan maar met honger nar bed. Wij gaan slapen. daag.