Dag 7 - Reisverslag uit Kunuku Abou, Curaçao van Karen Goor - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Kunuku Abou, Curaçao van Karen Goor - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

23 Juni 2019 | Curaçao, Kunuku Abou

Vandaag waren we rond half 9 opgestaan. Hebben we ons aangekleed en zijn we gaan ontbijten. Ik had 1 wentelteefje en brood met kaas en als na nog fruit. Lekker verse watermeloen en ananas.
Na het ontbijten hebben we A en C geappt of ze zin hadden om mee te gaan naar het strand. Ik had een strand uitgezocht waar grote kans was op zeeschildpadden. Maar zij hadden zich net gesetteld en bleven op het ressort. Wij onze spullen bij elkaar gezocht. Snorkels mee, drinken mee, zonnebrand, handdoek, droge kleding etc. Toen naar de auto, de navigatie aangezet op de telefoon en rijden maar.
Ongeveer half uur later bij het strand aangekomen. Enorm druk, weinig plek om te parkeren, maar we hadden een plekje gevonden. Daar geparkeerd, naar het strand gelopen om daar een plekje uit de zon te zoeken. Dat was er helaas niet, wel een plekje waar mijn vader tegen een rots kon aanzitten. Dus daar de handdoek uitgespreid en mijn spullen erbij gelegd.
Ik de duikbril opgezet en ben ik gaan zwemmen. Maar met alleen een duikbril kom je niet ver. Elke keer ademhalen en weer bovenwater komen. Komt er telkens water in de bril. Dus terug naar mijn vader en de gezichtssnorkel gepakt. Die bedekt je hele gezicht en de snorkel komt net boven water. Ideaal, ik dacht alleen dat ik er mee voor gek zou lopen. Maar dat bleek wel mee te vallen en dat ding is echt een uitvinding.
Onder water heel veel mooie vissen gezien. Wit zwart gestreepte, geel met zwart gestreepte, smalle/lange vissen, beetje tijgergekleurde vissen. En.. Schildpadden. 4 hele grote, mooie zeeschildpadden. Prachtig om te zien. Ze zwommen gewoon langs de zwemmers af, onder je door, langs je af. Heel heel heel gaaf. Ik heb foto’s gemaakt en filmpjes met de GoPro. Dus die kan ik allemaal mooi terugkijken op de computer. Heel mooi om gedaan te hebben. En zo sjiek om ze van zo dichtbij te zien.
Uiteindelijk weer uit het water gegaan en me omgekleed naar droge kleding. Met mijn vader de stijger nog opgelopen die over het water stond. Daar nog gegeven naar hoe een local de schildpadden aan het voeren was met vis. Ook nog filmpjes en foto’s gemaakt. Echt heel gaaf. Een super ervaring. Er kwamen ook nog 2 grote vogels aangevlogen, wilde ook wel een hapje meepikken en een pelikaan stevende op de zee af. Ook heel gaaf om te zien.
Na het strand zijn we naar Willemstad gereden, naar een Starbucks. Ik wilde heel graag een beker van hier hebben. Gewoon zo’n koffie to go beker. Ik eentje uitgezocht en die gelijk laten vullen met Chai Latte. Voor mijn vader een middel grote koffie en voor ons beide een stuk lemon cake. Heerlijk genoten van onze drankjes en cake in de airco. Buiten is het echt heel warm. Blijft rond de 32 graden elke dag.
Na de Starbucks wilde we terug naar het ressort gaan. Werden we op een t-splitsing aangereden met de auto van achteren. Dus ik gelijk de verhuurder gebeld. Die zou 911 bellen, dat is roadservice, die komen de schade opnemen, maken foto’s van alle plekjes en schade op de auto, maken een document op en je moet je verhaal vertellen over hoe het gebeurd is. Onze auto had bijna geen schade, de kentekenlampjes hingen er uit en de nummerplaat was gedeukt en een deuk in de bumper. Maar gelukkig geen ernstige schade en geen lichamelijk letsel aan ons allemaal.
Na het hele verhaal verteld te hebben konden we weer verder met de auto. Terug naar het ressort. Daar aangekomen zijn we even op het terras gaan zitten. En kwamen A en C ook naar ons toe. Die hadden van mijn moeder al gehoord van het ongeluk dus vroegen bezorgd of het allemaal wel goed ging. Weer even gekletst en drinken gehaald. Om 18 uur hadden we opnieuw barbecue. Lekker gegeten, gepraat, live muziek geluisterd en genoten. Rond half 10 zijn we naar bed gegaan. Ik was doodop van alle indrukken, de warmte en gewoon moe nog van de berg. Dat houdt zich nog wel even aan. Maar dat is niet erg, het is een mega fijne vakantie!

• 24 Juni 2019 - 15:25

Miriam:

Gelukkig niets met jullie. Ik schrok toen ik de watsapp kreeg. Genieten jullie nog maar van deze laatste dagen.

groetjes