In de kamer bij het raam - Reisverslag uit Jāmkhed, India van Karen Goor - WaarBenJij.nu In de kamer bij het raam - Reisverslag uit Jāmkhed, India van Karen Goor - WaarBenJij.nu

In de kamer bij het raam

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karen

27 September 2009 | India, Jāmkhed

Namaste,

het is een hele lange tijd geleden dat ik heb geschreven. Intussen is er veel 'gebeurd' Ik zal even proberen ergens te beginnen ;). De grotten waren wel oké maar eigenlijk een beetje saai, omdat ik dit soort ook al in China heb gezien. Geen echte grotten maar beeldhouwerken Wel mooie foto's gemaakt. de week hierna school gehad, wel een goede week opzicht wel weet ik niet meer zo enorm veel aangezien ik bijna niet blog. En dit dus al 2 weekenden geleden was.Ook zijn we naar een Artificial Limb Camp geweest, waar mensen komen die een amputatie hebben, om hier bijvoorbeeld een nieuw been te krijgen zodat ze weer kunnen lopen. Een euhmm kunst been zeg maar. Dit camp is maar 1 keer in het jaar 2 weken open en dan worden en over de 1000 kunstbenen gemaakt. De mensen die komen komen uit een omgeving van ongeveer 250 km.De rit hierheen was ook bijna 9 uur in totaal. En Die week zijn we wel naar de Sahara geweest 2 keer, dat is een restaurant hier. Was erg gezellig, 1 keer met bijna de hele groep, en de tweede keer ben ik met Shobha, Amy en Sarah, Simoon en Jeanette geweest. Dit omdat Sarah en Amy vorig weekend zijn vertrokken naar Pune en daarna naar New Delhi. Ik vond het erg jammer dat hun weg gingen en ook Donell is diedag vertrokken op een soort doorreis. Afgelopen weekend een aantal keer naar het dorp geweest, ook weer nieuwe punjab's gekocht. Dit is traditionele kleding hier. En ook bangels laten omdoen, ze waren nogal een beetje (HEEL) erg smal. Dus ze heeft er een aantal gebroken toen ze ze omdeed maar ik ben er wel heel erg blij mee :). Aangezien ze braken tijdens het omdoen om mijn pols kwamen er wat krasjes op mijn hand waardoor mijn hand een zootje werd met wat bloed. Dus heb er in plaats van 12 maar 9 laten omdoen omdat het nogal pijn ging doen.. Ze zijn groen, het zijn glazen armbanden met gouden streepjes erop. En ook hebben we een presentatie ochtend gehad de zondag over de adolecenten meisjes. Die leren eigen van alles over hoe ze moeten koken, hoe ze hygiene onderhouden en leren ook karate om zichzelf te beschermen tegen bv jongens. Ook leren hun sieraden te maken om dan weer te verkopen. Ook hebben we een aantal keren vrouwen gehad tijden de cursus die hun verhaal vertelde, dit ging vooral over geweld van hun man, waarbij ze uiteindlijk we zijn gegaan en daarna in Jamkhed zijn komen wonen.
De 17de september heb ik trouwens mijn vogeltje gekregen, ze heet Luna. Ik heb haar zo genoemnd omdat de meiden uit ons huisje praten over Moony, ofwel maan. En Luna is maan uit het latijns. Verder kijken we veel films op onze kamer, dan komt de helft van de groep gezellig meekijken :). Gister hadden we een viering omdat Mabelle Arole op deze dag overleden was. de viering was wel mooi, vele mensen komen naar de viering toe, om bij te wonen. Heel mooi.
Volgend weekend vertrekken we op vrijdag naar Pune, daar blijven we ook slapen in een hotel :D lijkt me echt gaaf, en als het goed is hebben ze bij dat hotel ook een zwembad, dus kunnen we lekker zwemmen!

Voor nu, ik ga weer stoppen het is hier inmiddel 20 over 9 in de avond.

Liefs

  • 30 September 2009 - 09:53

    Miriam:

    Hoi Karen, Net gelezen hoe jij je dagen door brengt. Toch meer als je verteld door de telefoon. Leuk hoor. Maar geweldig hoe het mogelijk wordt gemaakt om mensen met amputaties te helpen. Geweldig. Fijn dat je trouwens ons weer laat meegenieten. xx liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Welkom op mijn site, Tijdens mijn komende reis zal ik jullie op de hoogte gaan houden van mijn avonturen in Curaçao! Hier ga ik in mijn uppie heen. Beleef plezier met het lezen van mijn avonturen.

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 46401

Voorgaande reizen:

18 Juni 2019 - 26 Juni 2019

Curaçao

24 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Curaçao

04 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Terug naar India

22 Oktober 2011 - 06 November 2011

Rondreis Indonesië

23 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Vakantie Thailand!

21 September 2010 - 14 Oktober 2010

Vakantie naar Midden Amerika

30 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Karen in Jamkhed

Landen bezocht: