op weg naar Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Karen Goor - WaarBenJij.nu op weg naar Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Karen Goor - WaarBenJij.nu

op weg naar Tortuguero

Door: Karen Miriam en Peter

Blijf op de hoogte en volg Karen

10 Oktober 2010 | Costa Rica, Tortuguero

Gisteravond zijn we aangekomen in het Hotel in San Jose.
We vertrekken morgen naar Tortuguero samen met MArtin en Annemarie. De rest van de groep gaat morgenvroeg naar het vliegveld en vertrekt naar Amsterdam Schiphol en dan is voor hun de reis afgelopen. Wij hebben gelukkig nog enkele dagen, maar het begint wel op te schieten. Jammer maar nog even iet aan denken. Peter Karen en ik vertrekken naar de stad om eens te gaan kijken wat er nog te zien is. De schouburg schijnt erg mooi te zijn. Dus we gaan eerst maar eens kijken bij het schouwburg. Dit is een van de weinige gebouwen wat nog uit de koloniale tijd is overgebleven. Het is erg mooi en ziet er ook nog goed uit. De kathedraal die ook in de buurt van het teater staat is ook mooi. Ook van binnen is het erg mooi. Grappig er kan een kaarsje aangestoken, maar het zijn wel electronische kaarsjes. Voor 100 colonnen gaat er een kaarsje branden. Karen maakt een foto want er brand 1 kaarsje tussen alle kaarsjes in. We gaan verder en lopen naar het plein waar heel veel vogels (dwegpapagaaitjes) proberen in de pslmen een plekje voor de nacht te vinden. De vogels verdringen elkaar en maken een enorme herrie. Zo grappig want we kunnen ze heel goed zien. JAmmer genoeg heb ik de telelens niet bij me en Karen probeert met de kleinbeeld die wel goed kan vergroten foto's te maken. Het lukt heel goed. Ze heeft een koppeltje dat elkaar liefkoost op de foto vastgelegd. Dan zien we een beeld van Anne Frank. Met eronder "Mijn droom is vrijheid".
KAren gaat samen met Anne Frank op de foto.
Langzaam lopen we terug naar t hotel. Bedoeling was om met elkaar toch nog te gaan eten. Uitleindelijk heeft een deel van de groep daar geen zin in. En wij gaan met nog 2 stellen naar js je geloofd het niet de PIZZAHUT!! Viel wat tegen, maar we komoen niet om van de honger. Mijn KFC van vanmiddag vond ik veel lekkerder. haha.
Nou afscheid genomen, en toch maar naar bed. Want om half 7 vertrekt de bus naar Tortugeo. Ja ben zo benieuwd hoe dit laatste stuk van onze reis gaat worden. Om kwart voor 6 word ik opnieuw wakker. Ik heb slecht geslapen. Het putje in de badkamer blupte van alle kanten en ik werd steeds wakker van dat geluid. Nu de koffers naar beneden en we staan start klaar. De bus is er al en koffers gaan meteen door. IEdereen kijkt wat wazig en slaperig. We zijn allemaal niet fit duidelijk. De bus wordt voller en vooler we gaan met een grotere groep naar Tortugero. Onderweg krijgen we nog een ontbijtje. Alles wat de reisleider opnoemt is er niet. JAmmer want pannekoeken had ik wel gelust, net als spek met ei. MAar goed met een gevulde maag gaan we het laatste stuk en dan nog 90 minuten op de boot. Eindelijk we kunnen we uit de bus de boot op. Nog even naar de wc en de boot start de motoren. 2 motoren van 125pk dat wilt wel. Vol gas als we eenmaal op t water zijn. Voor we de boot op gingen zagen we 2 knullen die verkochten cocosnoten en hadden een grote rietsuikerkever van 10 cm groot. Deze zat op een stuk hout. De koffers gaan op een aparte boot en wij op de andere. Onze boot heeft 2 motoren van 125 pk. Dat wilt wel varen. We vertrekken rustig, maar als we eenmaal op het open water zitten gaan de motoren van start. Met een flinke vaart schieten we door t water. Onderweg kijken we onze ogen uit. Geweldig wat een natuur. Hoge bomen en wilde planten en mooi vogels zien we aan ons voobij schieten. Onderweg proberen qwe enkele foto's te schieten. NA ongeveer 90 minuten komen we aan bij de lodge. Het is schitterend. Mooie hutten en een pracht van planten en dieren om ons heen. De vlinders zitten op de planten en we horen de apen in het bos roepen. De lodges hebben geen ramen maar wel gaas. Het geluid kan erin, maar de insecten niet. Zal mij morgenvroeg benieuwen. AL hoe wel. We moeten om 5 uur opstaan want we vertrekken om half 6 voor een boottocht van 2 uur over het water. Vanmiddag gaan we naar de overkant. We krijgen informatie van schildpadden. De schildpadden komen hier ook aan land om de eierne te leggen en de kleine schildpadjes gaan hier na dat ze zijn uitgekomen zelf naar de zee terug. Ze wordne hier minder beschermd als in Costa Ricva maar daarom niet minder goed. Er is flink wat controle. We bekijken ook het filmpje over de oprichters en zien hoe dit allemaal is ontstaan. Wat een werk van de vrijwilligers tegenwoordig. Goed hoor wat die verrichten. Er staat een boete op en ook gevangenisstraf. MAar er komen nog steeds dieven die de eieren proberen te stelen. We worden geteisterd door zandvlooien en de badlakens die ik had mee genomen om lekker aan t strand te liggen was snel over. We gaan na de film nog even terug naar t strand, maar de zandvlooien zijn sneller als wij en ik ben t helemaal zat. We gaan nog even naar de soevenierswinkel en de supermarkt. En dan is t tijd om terug te gaan naar de boot. We gaan terug naar de lodge en kunnen dan meteen gaan eten. Na het eten maakt Karen nog foto's van de bloemen en vlinders. En ook de spinnen worden niet vergeten. Mooi die nachtfoto's. Dan naar bed want morgen is het vroeg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Welkom op mijn site, Tijdens mijn komende reis zal ik jullie op de hoogte gaan houden van mijn avonturen in Curaçao! Hier ga ik in mijn uppie heen. Beleef plezier met het lezen van mijn avonturen.

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 46360

Voorgaande reizen:

18 Juni 2019 - 26 Juni 2019

Curaçao

24 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Curaçao

04 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Terug naar India

22 Oktober 2011 - 06 November 2011

Rondreis Indonesië

23 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Vakantie Thailand!

21 September 2010 - 14 Oktober 2010

Vakantie naar Midden Amerika

30 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Karen in Jamkhed

Landen bezocht: