de boottoch in de vroege vroege morgen - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Karen Goor - WaarBenJij.nu de boottoch in de vroege vroege morgen - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Karen Goor - WaarBenJij.nu

de boottoch in de vroege vroege morgen

Door: Karen Miriam en Peter

Blijf op de hoogte en volg Karen

11 Oktober 2010 | Costa Rica, Tortuguero

Om half 5 worden we wakker door het gebrul van de apen. En we horen ook de toekan. Het wisseld elkaar af. Om half 6 staan we op en maken ons klaar om naar de boot te gaan. de kamera ligt al klaar en ook de verrekijker moet mee. Het zal ons benieuwen. Niet iedereen gaat mee want een aantal vond het wel erg vroeg. We vertrekken met 8 man en we kijken onze ogen uit. We zien de vogels, insecten ontwaken. De apen zijn nog erg lui en komen niet tussen de bladeren uit. Ook de krokodillen zijn nog aan t slapen. Wat een pracht aan kleuren van bloemen en planten. Een JEsus Crist leguaan loopt over t water. Enkele zien we na aanwijzingen in de boom tussen de bladeren verschuilen liggen. Ook vogels zitten soms zo verschlen dat het wel even duurt vootr we ze gespot hebben. Ik ben heel blij met mijn driehonderd telelens. Want nu kan ik op grote afstand mooie foto's maken. Als ik door de verrekijker kijk dan is het net of ik driedementionaal ben aan t kijken. Ik kom niet uitgekeken. Genietend van het uitzicht en de mooie dingen om mij heen hoor ik dat we vanmiddag ook nog een keer mee mogen. Ja natuurlijk deze keus is geen keus. Gewoon nog een keer meegaan. We hebben heel wat foto´s gemaakt en zijn heel tevreden. Als we terug komen gaan we ontbijten en dan de wandeling maken door t bos. Karen is erg moe en kiest voor haar bed. Ok lekker slapen en straks met de boot mee. Wij gana ons laarzen aan doen en dan wandelen. Ik heb de laarzen snel gevonden, maar Peter kan zijn maad niet goed vinden. NA lang zoeken heeft hij maat 43 gevonden. hij heeft 44 maar die zijn op of niet eens te krijgen. Met kromme tenen gaat hij van start. Loopt niet echt lekker maar ja het is niet anders. Ik heb er geen last van haha. We verzamelen ons en dan gaan we van start. We zien mooie bomen zo breed dat je zeker 5 man nodig hebt omo hem te kunnen omarmen. Mooie bloemen. Lianen waar ik aan ga hangen en Peter maakt een foto. We zien trouwens stoer uit met de laarzen onder onze korte broek. Geen foto waard, maar ja iederen loopt zo. Hoge bomen en opeens een slang. Een zeer giftige. Is onze 2e slang die we zien die zo giftig zijn. Alleen deze kan ik op zeer korte afstand 20 cm te fotograferen. Achteraf zijn deze heel goed gelukt. Jammer genoeg zien we geen schorpioenen. Maar het was zeker de moeite waard. We gaan nadat we de laarzen afgespoeld hadden en weer terug gebracht. Bij mij gingen ze goed uit bij PEter heb ik wel flink kracht moeten zetten om deze weer uit te krijgen. Ik had hem bijna zo mee terug genoemn naar Nederland. MAar goed we hadden ze uiteindelijk uit. Ik ga mijn bekinie aandoen en even zwemmen met Annemarie. Lekker effe afkoelen. PEter pakt zich een koel pilsje en zet zich in de schaduw. Annemarie en ik genieten van het koele water. Na lekker afgekoeld en droge gaan we terug naar de lodge. We zien vlinders en gaan proberen nog wat foto´s te schieten. Ik maak wat foto´s van de bananenspinn en heb nog enkele vlinders gespot. Dan is het tijd voor de lunch en ik roep KAren die aan t lezen is. Na de lunch opnieuw met de boot. Anders als vanmorgen zien we nu meer dieren die in de zon liggen. Zelfs de luiaard zien we in de boom. Hij of zij is op z´n gemakkie aan t eten. Wat een leven heeft zo´n beest. Eten en eten en een keer per week even naar beneden peopen en weer terug. Af en toe een baby en dat was t dan. De apen zijn aktief en roepen uit alle amcht. Ze laten weten wie waar de baas is. We moeten wel lachten en zien de spideraap en de brulaap. Verschillende hagedissen en leguanen. Zelfs een kaaiman en krokodil. NIet iederene heeft een foto de krokodil was erg snel. JAmmer want deze zie je niet dagelijks. Ook de mangrovezwaluwen zien we in grote getalen. Mooi zo´n foto met al die kleine vogels. De witte reigers zijn zo wit alsof ze met dasch zijn gewassen. Opnieuw kijk ik mijn ogen uit met de verrekijker en ook Peter vind het mooi. Karen geniet van het geheel en zit aan een stuk foto´s te maken en zoek in haar dikkeboek vaker op wat ze ziet. Kijkt naar namen en kijkt hoe groot de dieren kunne worden. Ja dat was genieten. JAmmer dat t voorbij is. We gaan terug. ´s Avonds zitten we met MArten en Annemarie op de veranda lekker met een wijntje. Morgevroeg gaan we terug naar San JOse. Jammer dan is het echt voorbij. Nog foto´s gemaakt van een of andere dikke kikker. Smorgens hoor ik de vogelsmaar de apen houden zich stil. Gelukkig want we kunnen tot 7 uur slapen. Toch ben ik al vroeg wakker. De koffers zijn gepakt. NA het ontbijt kijk ik nog een keer weemoedig om. Het is over, we gaan naar huis. Jammer dat 3.4 weken zo snel over is. Nog een dag en dan vroeg op en dan begint de lange reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Welkom op mijn site, Tijdens mijn komende reis zal ik jullie op de hoogte gaan houden van mijn avonturen in Curaçao! Hier ga ik in mijn uppie heen. Beleef plezier met het lezen van mijn avonturen.

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 46361

Voorgaande reizen:

18 Juni 2019 - 26 Juni 2019

Curaçao

24 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Curaçao

04 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Terug naar India

22 Oktober 2011 - 06 November 2011

Rondreis Indonesië

23 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Vakantie Thailand!

21 September 2010 - 14 Oktober 2010

Vakantie naar Midden Amerika

30 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Karen in Jamkhed

Landen bezocht: