San Jose en naar huis - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Karen Goor - WaarBenJij.nu San Jose en naar huis - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Karen Goor - WaarBenJij.nu

San Jose en naar huis

Door: Karen Miriam en Peter

Blijf op de hoogte en volg Karen

13 Oktober 2010 | Costa Rica, Tortuguero

´s Avonds in San Jose gaan we naar de soeveniersmarkt. KAren wilt nog wat kopen. Ze koopt een grote omslagdoek. Nog even de supoermarkt in om wat bananships te kopen. OVeral is al kerst en de etalages staan vol met kerstspullen. Al hoe wel. Het is bijna Halloween en de maskers hangen in de winkel. Dat is leuk we trekken een masker over ons heen en maken foto´s. Even een ander masker en nog maar wat foto´s. HAha Peter dacht al waar blijven ze ) want hij was buiten blijven staan'. Lachen want het zijn grappige foto´s. Naar t hotel, want we gana met Annemarie en Martin eten bij KFC. Iedereen viond t wel goed, maar Annemarie vind t echt neit lekker en laat t staan. Zelfs het ijs wat Marten lekker vind zint haar niet. Grapig ik geniet van de fastfoot. Doe ik maar af en toe en dan vind ik het wel lekker. We willen op tijd naar bed. Ik loop naar beneden met een flinke zak vol met toostjes en hagelslag. Er is een zwerver buiten die het wel wilt hebben. LAter ga ik nog een keer en geef hem het koeltastje van de fanta met brood toostjes en hagelslag. Hij komt l aangelopen als hij mij ziet. Eten ja dat wilt hij we.Asl we boven uit het raam kijken zit hij met een verheerlijk gezicht te genieten van brood met hagelslag. Nou dat was teminste goed besteed. Hij geniet. Nog even achter de computer en ik mail nog even op de website. De rest moet ik maar thuis doen. Net als ik afgesloten heb vraag ik Karen of ze meegaat. Ja zo meteen. Ik zie opeens een kakkerlak. Onze eerste. Getver. MAar niet getreurd op de tafel liggn stapels reisinformatiefolders. Dus 2 dikkestapels genomen en prats boven op de kakkerlak. Liggenlaten die hap. Dat mag de hotelboy opruimen. Die kakkerlak komt er toch niet onderuit. KAren is opeens klaar en gaat mee naar boven. Om half 4 gaat de wekker en om kwart voor 4 worden door het hotel ook nog gewekt. Slaperig worden we wakker en staan met een duffe kop op om naar beneden te gaan. Koffers naar beneden en daar komen Annemarie en MArten ook. In de bus op weg naar t vliegveld. Koffers afgeven en met de handbagage verder. Ik moet mijn koffer omhuizen want ik heb 5 kg te veel. shit wat een zooi. Jou ja thuis wordt alles gewassen. MEt de handbagage door de douane. Uitpakken. O niet alweer he. Heeft u een paraplu. JA 2 stuks. MAg niet. Ok geef maar af bij de hoofdbagage. Ok maar daar moest ik 30 dollar betalen. Ja daag. Dus mooi niet. Nou ja dan blijft er maar 1 ding over. Kapot die hap. Ik heb ze over gebroken. Dan heeft niemand meer plezier. Want ik zag zo niemand die ik er mee kon helpen. En ik wilde ook niet dat de douane ze eruit ging halen. Kom ik in de tesfree en wat kan ik daar kopen ja natuurlijk een mooie paraplu. Och ja ze pesten maar, ik maak me er neit druk om. Van San Jose naar NEw York. Daarna nog even texfree en dan mogen we weer in t vliegtuig naar Amsterdam. Met af en toe een beetje slapen komen we in Amsterdam aan. AFscheid van Annemarie en AMrten en dan met de trein naar huis. Judith haalt ons van het station. De reis is afgelopen, de herinneringen zitten in ons hoofd. En de foto´s blijven voor ons heel waardevol. daag we hebben met ons drieen genoten en kijken met plezier terug op deze fantastische reis. Hopen dat jullie genoten hebben van onze verhalen. Groetjes Peter Karen en Miriam.

• 19 Oktober 2010 - 18:21

Annemieke:

Na al die rijst met bonen is dat junkfood best ns een keertje lekker he?! haha, hopelijk weer fijn thuis (met volkorenbrood met oude kaas...mmm...) Leuk jullie verslagen te lezen, adiossssss