In de bieb - Reisverslag uit Jāmkhed, India van Karen Goor - WaarBenJij.nu In de bieb - Reisverslag uit Jāmkhed, India van Karen Goor - WaarBenJij.nu

In de bieb

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karen

10 September 2009 | India, Jāmkhed

Vandaag gewerkt met de kinderen, was erg leuk om te doen, vandaag was het meer dat de kinderen spelen met de speeltoestellen die ze in bereik hebben. Dan schrik je toch wel als je ziet hoe oud de materialen zijn, kapotje fietsjes, rijpaarden op wielen zonder oren, kapotte plastic ballen. Dan zou ik willen dat ik spullen van nederland zou kunnen laten overkomen zodat ze dat hier zouden kunnen gebruiken. Rond half 11 zijn we met de kinderen de campus opgelopen en krijgen ze te eten, rijst met noten en iets van blaadjes groente erdoorheen. Dit word extra gedaan om de kinderen voedzaam te houden, zodat ze ten minste een keer op de dag een voedzame maaltijd hebben. Dan is er dus een grote pan rijst en krijgen de kinderen 2 grote scheppen en als ze daarna nog honger hebben mogen ze om nog meer vragen. Verder daarna weer terug naar de schoolzaal, konden ze weer spelen en schommelen in het gebouw zelf. Toen was het ongeveer 12 uur a half 1 en hebben de kinderen middagpauze, dus een soort overblijf naar huis. En dan hebben ze in de middag weer school. Ik heb vanmiddag daar geen werk omdat ik dan toch naar de cursus ga, omdat het dan om persoonlijke ontwikkeling gaat, over zelfvertrouwen, voor jezelf durven op te komen en zelfbeeld en eigenwaarde. Ik ben benieuwd kan ergens wel confroterend zijn maar ik kijk er wel met een positieve blik naar uit. Verder gaat het nu wel weer een beetje, lichamelijk nog steeds wat kuren, en begin verkouden te worden, maar goed..
Ik post misschien straks nog iets.heb om 3 uur tijd hier les, dus ja. Maar vanavond kan ik weer bloggen en online komen!

Btw, ik heb 1 filmpje gepost op youtube, de andere ben ik nog mee bezig.

Liefs

• 10 September 2009 - 10:05

Miriam/mam:

Hoi Karen, leuk om te lezen hoe begaan je bent met de kinderne in het land. Kan me voorstellen dat je zou willen dat je een hele speelgoed winkel zou kunnen achterlaten. Ja het verschil is wel erg groot tussen Europa en India. Hier hebben kinderen alles ipot spellen tv noem maar op. Daar zijn ze blij met kapot speelgoed en spelen ze met materialen waar ze hier hun neus voor ophalen. Ik zal kijken voor spelletjes en Kaat mee geven. Knuffel mam

• 10 September 2009 - 10:09

Karen Van De Goor:

Hey Mama,

dankje, ik denk dat ze hier met alles blij zouden zijn.. ergens denk ik aan oude schoolboeken en dergelijke, maar dat werkt niet aangezien het meeste Nederlands is geschreven. En inderdaad, Europeanen en ook andere contineten zijn eigenlijk verwend. Maar goed,

liefs

• 10 September 2009 - 12:59

Bert Pelt:

Hoi karin,

Tjonge wat een ervaring meid ! Klasse dat je dit gedaan hebt en durft.
    Mijn oudste dochter is net terug van India en heeft hier samen met een vriendin 6 weken rondgereisd.Ik hoop dat je daar je rust en geluk zult vinden .
    Leuke verhalen, meid. HaHa, wie heb je voor Nederlands gehad ?

Heel veel groeten,
    Bert Pelt

• 10 September 2009 - 18:03

Kirsten:

Hey meis,
    je net aan de foon gehad.
    Ben blij dat we gewoon kunnen bellen.
    Ik wou dat ik je een lading speelgoed kon opsturen (in geleen komt toch genoeg binnen) maar ik denk dat het wel ff duurt voor het daar aankomt..
    Ik hou van je!!

xx