Beesjes en nog meer beesjes. - Reisverslag uit Horquetas, Costa Rica van Karen Goor - WaarBenJij.nu Beesjes en nog meer beesjes. - Reisverslag uit Horquetas, Costa Rica van Karen Goor - WaarBenJij.nu

Beesjes en nog meer beesjes.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karen

29 September 2010 | Costa Rica, Horquetas

Vandaag rijden we naar Haaienda la Isla in Horquetas. Hier slapen we weer in lodges. Blijkt erg muf en alles wat niet in de koffer zit wordt vochtig. Maar goed. We komen in de late namiddag aan. Iedereen gooit zijn koffers in de hut en komt weer naar buiten om de omgeving te bekijken. Het is er geweldig mooi. Midden in de natuur. Iedereen van de groep loopt rond met de kamera in de aanslag. Hopend op het rode kikkertje met het blauwe broekje. We horen iemand roepen dat ze het oranje kikkertje heeft gespot. Enke gaan die kkant op waaronder Peter en ik ook. En ja we zien het kikkertje ook. Allemaal aan het fotograferen. De een heeft meer geluk als de ander. Want niet iedereen krijgt het beestje goed op de foto. Dit komt ook omdat het al een beetje donker is. We gaan verder en zien mooie vlinders. Karen loopt rond op zoek naar vogels. Ze heeft een mooie toekan gefotografeerd. En 2 amazone papagaaien. Ze is helemaal enthousiast. Wij hebben ondertussen de rode met blauw broekje gevonden en zijn bezig om het beestje in allerlei standen te fotograferen. Dit lukt heel goed. Lol dat het ons al gelukt is. We hebben wel geluk zeg. Karen komt en denkt dat ze een beo heeft gezien. Maar dat klopt niet het blijkt een andere te zijn. Een beo heeft geen gele staart. Deze is bruin met gele staart en gele flapjes. Lijkt bijna op de reclame van ja en ze heeft een muts met van die flapjes.Je weet wel die van de HI. In de vijver bij het retaurant zit een alligator. Die later bij het dinee blijkt ook wel het een en ander lust. Alles wat we aan kip en nog meer kip en later de cake (toetje) lust hij ook. We hoorde hem in donker door de vijver plonzenn achter het eten aan. Na het avondeten naar de lodge terug douche en dan even lezen. We gaan lekker slapen. Peter slaapt al vroeg en Karen en ik zijn nog aan t lezen. Ik ga ook slapen. KAren is nog aan t snoepen en drinkt haar ijsthee op. Ik mis de koffie wat ik lekker vind om op de kamer te maken. Kan hier niet en gekookt water kregen we niet. Hij moest verdienen. Och ja we wachten tot in het volgende hotel. Daar kunnen we wel koffie maken.
Ik word wakker en hoor ik MAMMMMMMMMMMM, ik vlieg overeind wat is. EEN SPIN, ik Waar. OVer mijn hoofd nu op bed. he. Ja nu kom maar. Er loop inderdaad een joekel van een spin. Die van KAren haar hoofd nu over de deken loopt. Ik pak het glas dat ik van het buffet had meegenomen met water en gooi t water snel in de vaas. En vis de spin op. Peter ook uit bed maakt alvast de deur open en ik zet spin en glas buiten de deur. Haha die kan straks gewoon onder de deur door weer terug naar binnen. Maar ik houd wijselijk mijn mond. Vertel ik morgenvroeg wel. MAar later blijkt dat karen zich dat ook al had bedacht. Ja je zit in de rimboe of niet he. Moet je wat voor over hebben. MAar bewondering voor Karen want is is normaal panisch en ze had zich goed gehouden.
Gelukkig hebben we alles in de koffers gedfaan want alles wat niet is is klam en muf. Bah wat vies stinkt t. We ontbijten en gaan verder. De alligator nog even gevoerd. Moet voor de foto. Iedereen tevreden want hij staat goed op foto en film. En de vissen zijn ook gevoerd.
We vertrekken na t ontbijt voor een tocht over de rivier. De rivier is rustig. Het weer is goed. We zien meteen al apen brulapen. Als de kapitein van de boot de moter laat brullen brullen de brulapen keihard terug. Lachen. Hij blijft bezig en de brulaap doen t meteen terug. De groene leguaan in de boom, dat groen tegen die bruine stam. Een krokodil wel een baby maar toch gezien. De blauwe reiger, thuis ook te zien, maar wel mooi dichtbij en thuis zo krijg ik hem niet op de foto. De slange vogel wat een prachtbeest. In Afrika heb ik hem wel in het water maar nu helemaal in de boom. Een mooie grote vogel. De Jesus Krise lizerd. Deze hagedis kan over t water lopen op zijn achterpoten. Ziet heel mooi uit. Net als jesus. Terug bij start krijgen we nog een lunch en daarna door naar het volgende hotel. Onderweg nog een plasstop en nog even in het dorp geld pinnen voor de liefhebbers. En kans om foto´s te maken van leguanen. Ze mogen niet meer gehouden worden in prive situaties. MAar een slimme Corsicaan is zo slinm geweest de genen welke hij had zo te voeren en te houden dat ze zich gingen vermeerderen. Er liggen nu bij de brug in het dorp in de hoge struiken rondom de rivier verschillende leguanen. Zeker zo´n 60 stuks. En ze blijven zich vermeerderen. Tot nu toe geeft het nog geen overlast, maar of dat zo blijft. De lodges waar we nu heen gaan zijn mooi. Hard houten meubels, mooi van kleur. Koelkast en koffiezetaparaat. Kan ik koffie maken. Lekker. Er is een zwembad en jacusie. En er lopen weer allerlei dieren zoals gordeldieren en gekko´s. MAar natuurlijk ook vliegende dieren zoals libelles, kevers mega groot, en (nacht) vlinders. Maar het regent als we aankomen en morgen maar eens rustig kijken. Peter gaat raften en Karen misschien. Ik niet. Ik blijf bij t hotel en ga op mijn gemak morgen rondkijken. Misschien paardrijden. Ik zie wel. En anders lekker lezen aan t zwermbad.
Nu naar de lodge en koffie drinken.
De vakntie is super tot nu toe. We hebben met nog een echtpaar verlenging. De groep is leuk. We hebben een stel van zij 30 en hij 40 jaar. En Erik zoals hij heet heeft een oogziekte. hij heeft een kokervisus en kan bijna niets meer zien. Heeft begeleiding nodig. Ze waren een stel, maar nu niet meer. Zijn goed op elkaar ingespeeld en wilde toch deze vakntie smaen doen. Erik geniet van alles wat hij wel nog kan. Gaat morgen ook mee raften. Ik niet. Ik heb toch wel last van mijn gewrichten maar verder prima.
Morgen vertel ik weer verder. Doei groetjes Peter Miriam en Karen.

  • 01 Oktober 2010 - 06:25

    Roos:

    hey karen, zit je nu in costa rica
    hoe kom je daar nu?

    tegek zeg

    groetjes roos

  • 01 Oktober 2010 - 07:17

    Judith :

    Heb jij Jesuz dan ook al eens over het water zien lopen?

  • 01 Oktober 2010 - 07:20

    Judith:

    Klinkt prima allemaal....!!!
    Een kikker met een broekje ahahah...
    En die Spin , arme kaat...
    Pap raften stoer....

    Tot snel weer.. Probeer nog wel eens te bellen ergens komende dagen.....
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Welkom op mijn site, Tijdens mijn komende reis zal ik jullie op de hoogte gaan houden van mijn avonturen in Curaçao! Hier ga ik in mijn uppie heen. Beleef plezier met het lezen van mijn avonturen.

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 46378

Voorgaande reizen:

18 Juni 2019 - 26 Juni 2019

Curaçao

24 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Curaçao

04 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Terug naar India

22 Oktober 2011 - 06 November 2011

Rondreis Indonesië

23 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Vakantie Thailand!

21 September 2010 - 14 Oktober 2010

Vakantie naar Midden Amerika

30 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Karen in Jamkhed

Landen bezocht: