Vertek naar Nicaragua - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Karen Goor - WaarBenJij.nu Vertek naar Nicaragua - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Karen Goor - WaarBenJij.nu

Vertek naar Nicaragua

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karen

04 Oktober 2010 | Costa Rica, San José

Na het ontbijt vertrekken we richting Nicuragua. De koffers liggen weer op het dak van de auto. Iedereen weer in de bus. Een lange reis van ruim 2 uur over een zeer hobbelige weg naar Granada. Benieuwd wat we nu weer te zien krijgen. Hier is de koloniale stijl nog duidelijk zichtbaar volgens het boekje. Ben benieuwd. We zitten te lezen en wat te kletsen en zo komen we bij de grens. Paspoortcontrole verloopt zeer snel en we kunnen heel tevreden zijn. We mogen toiletstop gebruiken en even shoppen. He texfree. Even neuzen. Zo een fles Ozou 12 kost maar 5.5 dollar. Dat is goedkoop. En de sigarettenn de Len M 7 dollar. Dat is super goedkoop. Kun je niet laten liggen he. Even dollars toveren en ja hoor 4 sloffen verwisselen van eigenaar en de Ozou gaat ook nog mee. Peter en Karen in hun nopjes. Zo goed shop je niet dagelijks. En Karen kan weer vooruit met haar peuken. Met weer wat meer stempels in de paspoorten kunnen we dan eindelijk vertrekken. Op zicht hebben we geluk gehad en was de tijd van wachten biij de grens heel goed te doen. We hebben al met al een ruim uur op onthoud. Het had ook 5 uur kunnen duren. Dus geen klagen. We kregen even gezichtcontrolle en mochten toen weer verder. Na nog ruim 2 uur rijden komen we in Granada aan. We krijgen een mooie kamer op 3 hoog in t hotel. alleen het water isop. Wachten tot vanavond. Dat is balen we voelen ons vies, maar niets aan te doen. We lopen door de stad en gaan over de lokale markt. Ik koop tulle voor Karen voor haar onderrok van de witte rok met hond. Moest er nog onder. Lachten de tulle kost 1 dollar en 25 cent de meter. En ook een mooi licht blauw pepittaruitje kost 1.25 dollar de meter. Dus dan doe maar 2 meter stof. Daar laat je het neit voor liggen. De dag erna hebben we een stadwandeling met enkel van de groe. We gaan naar verschillende kerken en mogen zelfs naar boven klimmen. Jammer dat iemand de ailing aan t verven is en we dat te laat opmerken. Mijn hand is blauw geverfd. Getver plakt. Even erna nog 2 die ook met de vingers in de verf hangen. Te laat gehoord. Och ja het uitzicht is mooi. Je kijkt over heel Granada heen. Een super uitzicht. Na de kerken vertrekken we naar het kakaomuseum. We krijgen een korte uitleg over hoe de kakaobonen worden bewerkt tot cocolade. En we mogen een kop cocoladethee pakken. Nou niet helemaal mijn smaak. Karen en PEter vinden het wel lekker. De chocolade vind ik wel lekker. Puur met sinasappelsmaak en met noten. Dat lust ik wel. Ik had gister op de markt al chocoladepoeder gekocht om thuis chocolade te maken. En nu gevraagd hoe t moet. Weten we dat al vast. We gaan over de lokale markt en komen langs kraamjes met groente rijst bonen en van alles anders. O ik ruikt t al op afstand. We naderen de viskraampjes. Gatver het stinkt enorm. Karen loopt met een benaud gezicht met sjaal voor haar neus snel door. Ik vind t ook niet echt een binnekomer. Snel door en vertrekken. Brrrrr een stank van heb ik jou daar. Is die vis wel goed.
Vanmiddag gan we opnieuw tokkelen. MAar nu met 17 kabels. Ben benieuwd. Nou we zijn terug in t hotel. Dat tokkelen was een afgang. Wel erg saii. Was net boven de grond en kabelbanen met plastic erom heen. Dat betekend dat het minder snel ging. De banen waren korter en de hoogt was niet echt hoog. meer als 5 meter boven de grond was t op de meeste plekken niet. Jammer was niet spectaculair. Hadden we veel van verwacht en was n tegenvaller. MAar goed. We hebben wel lol gehad in de auto terug. Samen kleuterliedjes gezongen. Al met al toch nog leuk.
Morgen maar weer verder. Naar de vulkaan en die is ook nog in werking. Schijnt heel mooi te zijn.
doeiiii

  • 10 Oktober 2010 - 10:29

    Kitty Paffen:

    Hallo Karen,

    Je bent weer aan het genieten van al het moois dat de aarde ons te bieden heeft. Het is een fantastische reis met veel afwisseling en de sfeer is ontspannen. wat wil een mens nog meer.Met veel belanstelling heb ik jullie reisverslagen gelezen. Heel veel plezier nog.

  • 11 Oktober 2010 - 14:04

    Bert Pelt:

    Hoi Karin,

    Hier achter mijn bureau ben ik toch wel erg jaloers op hetgeen je allemaal meemaakt en hebt meegemaakt.Geniet van al dit moois en maak een plaatsje vrij in je hart om dit alles te koesteren.Heel veel plezier nog, meid.

    Groetjes,
    Bert

  • 11 Oktober 2010 - 17:09

    Judith:

    Ik probeer nog even te bellen of straks en anders morgen vroeg (jullie tijd morgen vroeg)) xx

  • 11 Oktober 2010 - 21:32

    Jop:

    zo wat mooi

  • 12 Oktober 2010 - 15:25

    Annemieke:

    Holaaaa!! Hoe is het in Tortuguero??? Ik wacht op een volgend verslag, adiossss! Annemieke

  • 12 Oktober 2010 - 17:50

    Jean:

    jammer he dat het dadelijk weer allemaal voorbij is maar gelukkig genoeg gezien en mee gemaakt we wachten op de verhalen en foto's.

  • 15 Oktober 2010 - 20:53

    Pepi:

    was het een kleuterreisje soms

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Welkom op mijn site, Tijdens mijn komende reis zal ik jullie op de hoogte gaan houden van mijn avonturen in Curaçao! Hier ga ik in mijn uppie heen. Beleef plezier met het lezen van mijn avonturen.

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 46363

Voorgaande reizen:

18 Juni 2019 - 26 Juni 2019

Curaçao

24 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Curaçao

04 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Terug naar India

22 Oktober 2011 - 06 November 2011

Rondreis Indonesië

23 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Vakantie Thailand!

21 September 2010 - 14 Oktober 2010

Vakantie naar Midden Amerika

30 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Karen in Jamkhed

Landen bezocht: