Ons eerste kennismaking met het tropisch regenwoud - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Karen Goor - WaarBenJij.nu Ons eerste kennismaking met het tropisch regenwoud - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Karen Goor - WaarBenJij.nu

Ons eerste kennismaking met het tropisch regenwoud

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karen

25 September 2010 | Costa Rica, Cahuita

Zo daar ben ik weer. Na een afwezigheid van verschillende dagen hebben we eindelijk weer internet. De telefoon doet het nog steeds niet. Maar niet getreurd we hebben hem nog niets gemist.Zelfs de computer niet.Het is hier zo mooi onvoorstelbaar. Onze derde dag is begonnen en we vertrekken ´smorgens vroeg met z´n 8e het tropisch regenwoud in.Het park heet het cahuita park in Cahuita. De andere goepgaat naar de brie-brie indianen en de cacaoplantage. Wij gaan op zoek naar dieren in het regenwoud en een boottocht maken. Als we aankomen met de bus dan lopen we paralel langs de oceaan. We zijn goed en wel in het woud en spotten al een toekan. er zijn verschillende soorten toekans en dit schijnt een van de kleinere soorten te zijn. We horen op afstand de brulapen en het duurt niet lang of we zien de eerste brulapen in de bomen. verscholen tussen de bladeren zijn ze goed verstopt. Ook de capucijneraapjes laten zich horen. we zien er verschillende met zelfs vrouwtjes die de baby´s bij zich dragen. Peter wijst Karen en mij op de blauwe krabben. Grappig zo als ze zich vertonen schieten ze even snel weer terug in hun holletjes. Bladsnijmieren maken een hele toer door het bos. ze lopen met stukken blad netjes in het gareel en gaan allemaal de goede richting op. Soms heeft een mier zo´n groot stuk blad dat hij halverwege omvalt en grote moeite heeft om weer rechtop te komen. als ik een blad weg haal waar de kolonnen loopt volgt er een opstootje. ze zijn totaal gedesorienteerd. ik heb ze helemaal van de wab gebracht. Karen en ik staan te grinneken. want wat nu gedaan. Ik leg maar weer een nieuw blad neer en opeens komt alles weer in beweging en gaat de colonnen door. We zien kleine vleermuizen aan de zijkant van de boom hangen. Mooi allemaal in de zelfde richting. 7 op een rij. ´s nachts gaan ze uit voor te eten, we laten ze nadat we de foto hebben gemaakt met rust. Vewrschillende vlinders in verschillende maten en kleuren. De een nog mooier dan de ander. Karen ziet een eekhoorn. Ook veel kleurige bloemen en planten. Onvoorstelbaar wat mooi. kleur geur en formaat. Een ranger wijst ons op de gele slang hoog in de boom beschermd tegen de roofdieren die hem wel lusten. En de luiaard met baby. Maar die zit zo hoog dat ik hem niet kan fotograferen. de bootreis gaat niet door omdat het is gaan regenen en de wind is gaan draaien. Het zou te hard waaien waardoor het niet kan. Dan op weg naar het restaurant waar we gaan lunchen. Als we daar aankomen stopt de bus zodat we snel foto´s kunnen maken van een luiaard met baby die langs een electric kabel loopt. Zo schattig. De kolibri vliegt af en aan en we maken maar meteen mooie foto´s want zo´n kans krijg je niet zo snel. De vogels zijn zo ongedurig daar moet je van profiteren. Na de lunch gaan we op zoek naar het beroemde kikkertje. en nadat we eerst het aardbeienkikkertje hebben gevonden zien we de groene kikker met het oranje onderkantje eindelijk op een bananenblad. ook de eitjes zien we. ze zijn als zo ver dat je ze kunt zien bewegen. dat betekend zeker zo´n 80 nieuwe kleine kikkertjes. Nou deze dag was super vonden we alle drie. en ook de andere van de groep waren tevreden.

Morgen gaan we op weg naar panama. tot dan
Peter miriam en Karen.

  • 01 Oktober 2010 - 07:04

    Judith:

    En de luiaard met baby. Maar die zit zo hoog dat ik hem niet kan fotograferen????

    Waar hebben jullie die lenzen allemaal voor of lukte het dan nog niet?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Welkom op mijn site, Tijdens mijn komende reis zal ik jullie op de hoogte gaan houden van mijn avonturen in Curaçao! Hier ga ik in mijn uppie heen. Beleef plezier met het lezen van mijn avonturen.

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 46387

Voorgaande reizen:

18 Juni 2019 - 26 Juni 2019

Curaçao

24 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Curaçao

04 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Terug naar India

22 Oktober 2011 - 06 November 2011

Rondreis Indonesië

23 Juni 2011 - 14 Juli 2011

Vakantie Thailand!

21 September 2010 - 14 Oktober 2010

Vakantie naar Midden Amerika

30 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Karen in Jamkhed

Landen bezocht: