Vergeten... De vulkaan Irazu - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Karen Goor - WaarBenJij.nu Vergeten... De vulkaan Irazu - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Karen Goor - WaarBenJij.nu

Vergeten... De vulkaan Irazu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karen

23 September 2010 | Costa Rica, Turrialba

Wat wij achteraf nog zijn vergeten te plaatsen hier op de weblog is onze eerste trip naar een vulkaan. Als we aankomen komt ons een neusbeertje tegemoet gelopen. Iedereen begint meteen foto's te maken. Karen wordt besnuffelt owaarschijnlijk omdat ze een kleurige jas aan heeft.De Irazu is een slapende vulkaan. Hij heeft nog een aantal namen waarvan een donder is. Waarom dat ben ik vergeten. We kunnen weinig van de krater zien omdat het mistig is jammer genoeg. Maar we kunnen wel een weg naar boven volgen dan hebben we een pratig uitzicht. Het is wel een hele klim. De weg gaat stijl omhoog en je loopt een half uur naar boven, vooral omdat het zo stijl gaat. De meeste blijven beneden maar PEter en Miriam en Martin en Annemarie gaan toch omhoog. Ieder volgt zijn eigen tempo. Het uitzicht is mooi en tijdens de tocht omhoog zien we een verscheidenheid van planten.Ergens in het gras stussen de stenen schiet een grote hagedis weg. Boven genieten we van het uitzicht. Het is jammer dat t zo mistig is anders hadden we nog meer kunnen zien. We gaan daarna nog een stuk rijden en zijn verbaasd over de mooie kleurige natuur die we zien. We gaan lunchen en rijden door naar ons volgende hotel. De reis is begonnen en het ziet er goed uit.